۰ نفر

هشتگی با دو نیت؛

من هم فزر نمی خرم!

۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۴
کد خبر: 608972
من هم فزر نمی خرم!

شاخص کل بورس تهران امروز در گام آخر هفته جاری با رشدی ۳هزار واحدی همراه شد و در محدوده قبلی خود باقی مانده و حرکت محسوسی را نشان نداد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بورس تهران امروز امروز چهارشنبه ۲۰بهمن ۱۴۰۰، هم مانند سایر روزهای هفته در بلاتکلیفی باقی ماند و با رشدی بسیار کم رمق به محدوده یک میلیون و ۲۸۴هزار واحدی شاخص کل رسید.

شاخص هم‌وزن نیز با رشدی ۶۳۰ واحدی همراه شده و در محدوده ۳۲۶هزار واحدی هفته را به پایان رساند. ارزش معاملات بازار نیز در مقایسه با روز سه‌شنبه تقریبا تغییر محسوسی نداشته و در محدوده دو هزار و ۶۸۱هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به احترام سهامداران...

بورس تهران امروز پس از مدت‌ها شاهد یک عرضه اولیه جدید بود، اتفاقی که برخلاف انتظارات نتوانست نظر سهامداران را به خود جلب کرده و با استقبال چندان بالایی مواجه نشده و با وجود تمدید عرضه اولیه تا ساعت ۱۲ اما باز هم به نظر می‌رسد سهامداران نسبت به این اتفاق واکنش چندان مثبتی را از خود نشان ندادند.

هرچند عده‌ای معتقدند موجی که برخی از کارشناسان و فعالان بورسی شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر به راه انداختند در این بی‌اقبالی از سوی سهامداران بی‌تاثیر نبوده و اگر چنین جریانی شکل نمی‌گرفت، احتمالا بورسی‌ها از فزر استقبال به مراتب بهتری را به عمل می‌آوردند.

البته کاربران بورسی که از این جریان حمایت کرده و در انعکاس آن نقش داشتند هم به دو دسته تقسیم می شوند؛ عده ای که اعتقاد دارند می‌توان گزینه‌هایی با p/e به مراتب کمتری نسبت به فزر یافت و اصولا این عرضه اولیه برای آنها جذابیت ندارد. اما گروه دیگری نیز عدم استقبال خود از این عرضه اولیه را به پای حمایت از سهامداران و احترام به بازار نوشتند.

به هر حال به نظر می‌رسد برخلاف آنچه مجید عشقی هفته ها قبل قول داده بود که عرضه های اولیه جذابی در راه است و می‌‎تواند رونق را به بازار بازگرداند، تا به اینجا بیشتر به یک برنامه شکست خورده می‌ماند که در همان گام نخست با رفلکسی منفی از سوی فعالان بازار مواجه شده است.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا سازمان بورس اجرای این برنامه را به همین شکل ادامه خواهد داد یا اینکه تلاش می‌کند به هر نحوی شده نظر سهامداران را برای همراهی با عرضه‌های اولیه متقاعد کند؟