۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

تحلیل بورس امروز ۱۸ بهمن / خط پایانی برای حمایت از بورس؟

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 608194
تحلیل بورس امروز ۱۸ بهمن /  خط پایانی برای حمایت از بورس؟

براساس تابلوی معاملات امروز، شاخص کل بورس تهران در سومین روز هفته با ثبت افت هفت هزار واحدی به محدوده یک ‌میلیون و ۲۷۴هزار واحد نزول کرد و شاخص هم وزن نیز ۰.۷۷درصد افت داشت.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ پیش‌بینی کارشناسان حاکی از آن است که روند منفی معاملات همچنان ادامه یابد اما اگر بازار با حمایت همراه شود، معاملات به بازه مثبت باز خواهند گشت.

کاویان عبداللهی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات را بررسی کرد و گفت: معاملات بورس امروز با ثبت افت هفت هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۷۴هزار واحد سقوط یافت. نمادهای بزرگ بازار عمدتا در بازه منفی معامله شدند اما نمادهای کوچک‌تر به مراتب افت بیشتری داشتند.

وی بیان کرد: نمادهای بزرگ بازار مجددا با اردرهای حمایتی همراه شدند اما به طور کلی این حمایت‌ها با کاهش همراه شدند. نمادهای لیدر محور در پالایشی‌ها اغلب در بازه مثبت معامله شدند و نمادهای پیشروی بورس امروز بودند.

کاوه عبدالهی

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به طور کلی بورس امروز در روند نوسانی قرار داشت و بازه‌های زمانی مختلف فشار فروش در بازار دستخوش تغییر شد. اما با وجود اینکه فشار فروش در انتهای معاملات افزایش یافت، فروشنده‌ای در بازار وجود نداشت.

وی در انتها خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد روند منفی بازار تا نیمه اول معاملات فردا نیز ادامه یابد اما اگر بازار با حمایت همراه شود انتظار می‌رود شاخص کل تغییر روند داده و به بازه مثبت بازگردد.