۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش بینی بورس فردا ۱۹ بهمن/ فروشنده ای در بازار وجود ندارد

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
کد خبر: 608149
پیش بینی بورس فردا ۱۹ بهمن/ فروشنده ای در بازار وجود ندارد

طبق تحلیل کارشناسان، با ادامه یافتن روند نزولی بازار انتظار می‌رود معاملاتی رنج و خنثی پیشروی سهامداران باشد. اما سوال اینجاست که آیا بورس مجددا با فشار فروش همراه خواهد شد؟

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ بر اساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد با ادامه یافتن افت شاخص کل و شاخص هم وزن، بازار همچنان در روند نزولی خود باقی بماند. افت حجم معاملات نیز از دیگر عواملی است که اگر با افزایش همراه نشود، نزول بازار شدت خواهد یافت.

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: در نیمه دوم معاملات بورس امروز با وجود فشار فروش در بازار، قیمت‌ها تغییری نداشتند. این موضوع نشان می‌دهد سهامداران تمایلی به فروش سهام خود در قیمت‌های فعلی ندارند.

وی بیان کرد: از طرفی دیگر، با توجه به کاهش چشمگیر حجم معاملات امروز، به نظر می‌رسد اگر حجم معاملات حداقل به محدوده قبلی خود یعنی محدوده چهار هزار میلیارد تومان بازنگردد، بازاری رنج و خنثی در طی روزهای آینده خواهیم داشت. همچنین اگر حجم معاملات در رقمی بالاتر از چهار هزار میلیارد تومان ثبت شود، روند بازار طی هفته‌های آینده صعودی شده و ریسک معاملات کاهش خواهد یافت.

دیبا در انتها خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بازاری با روند نزولی پیشروی سهامداران باشد اما این به معنا نیست که بورس با فشار فروش همراه شود. در چنین مقطعی سهامداران تمایلی به فروش ندارند و منتظر هستند تا سهامشان به سطوح ارزنده‌ای صعود کند.