۰ نفر

بررسی عملکرد کگل در صنعت کانه های فلزی / سهم کگل در تلاطم بازگشت به سقف تاریخی

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 607185
بررسی عملکرد کگل در صنعت کانه های فلزی / سهم کگل در تلاطم بازگشت به سقف تاریخی

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با نماد «کگل» در سال ۱۳۷۰ با سرمایه ۱۰ میلیارد تومان ثبت شد و در سال ۱۳۸۳ وارد بورس اوراق بهادار شد. این شرکت با ارزش بازار ۲۲۰ هزار میلیارد تومان پنجمین شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار تهران است.

اقتصاد آنلاین- فاطمه حیدری؛ فعالیت اصلی شرکت عبارت است از اکتشاف ، استخراج و بهره برداری از معادن فلزی و غیرفلزی از جمله سنگ آهن و تولید سنگ آهن دانه بندی شده ،کنستانتره ،گندله ، فولاد و انواع محصولات فولادی و سایر فعالیت های مرتبط با تجهیزات و مصالح مورد نیاز این شرکت است. از جمله نکات مهم در  این نماد ، تامین کردن مواد اولیه‌ شرکت های مهمی از جمله فولاد مبارکه و فولاد کاوه جنوب کیش است.

رشد درآمد و سود آوری در  10 ماهه  امسال

سود عملیاتی این شرکت نسبت به سال گذشته بیش از 120 درصد رشد داشته و سود خالص آن 80 درصد  از فصل گذشته بیش‌تر است. قیمت فعلی این شرکت در تابلو معاملات در محدود حمایتی دو هزار تومان در نوسان است. درآمد هر سهم 200 تومان و نسبت قیمت به درآمد حدود 10 برابر است. شرکت گل‌گهر در ماه گذشته فروش صادراتی نداشته و عمده درآمد آن از فروش داخلی محصول گندله در داخل بوده است. شایان ذکر است که مبلغ فروش دی ماه کگل نسبت به ماه گذشته 19 درصد کاهش یافته است. مبلغ فروش این شرکت تا انتهای 9 ماهه امسال ، 36 هزار میلیارد تومان بوده است که با مبلغ فروش 2200 میلیارد تومانی در ماه گذشته به مبلغ 38 هزار میلیارد تومانی در انتهای دی ماه 1400 رسید. سود هر سهم در 9 ماهه امسال بیش از کل سود هر سهم در سال گذشته بوده است. از دیگر عواملی که بر سود آوری شرکت اثر دارد ، نتایج مزایده‌ معدن مس جانجا است که شرکت گلهر یکی از اعضای کنسرسیوم برنده مزایده است.

مقدار تولید گندله در شرکت کگل  روند متعادلی داشته اما افزایش نرخ فروش صعودی و قابل توجه است.

1

2

 

3

34

عوامل اثر گذار بر قیمت

از جمله موارد موثر در  قیمت این نماد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نوسانات  قیمت های جهانی و اثر گذاری آن بر قیمت گذاری داخلی
  • تغییرات نرخ ارز
  • مسئله عرضه و تقاضای صنایعی مثل فولاد و خودرو سازی
  • تغییرات سود حاصل از فروش بیشتر  یا افزایش د رنرخ ها

وضعیت تکنیکال نماد « کگل»

قیمت نماد کگل در محدوده 2200 تومان در نوسان است  که واکنش های مثبت و متعدد در برخورد با  خط روند طولانی مدت این سهام قابل توجه است.