۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش بینی بورس هفته آینده / رونق معاملات بورس ادامه دارد؟

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۳
کد خبر: 606410
پیش بینی بورس هفته آینده / رونق معاملات بورس ادامه دارد؟

طبق تحلیل کارشناسان، روند صعودی بورس همچنان ادامه خواهد یافت. اما آیا اعتماد سهامداران به بورس بازگشته است؟

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ بر اساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد با رسیدن شاخص کل به کانال یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد، ترس حاکم در بازار کاهش چشم‌گیری داشته است و به دنبال این اتفاق، انتظار می‌رود روند صعودی شاخص کل به معاملات هفته آینده انتقال یابد.

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات را بررسی کرد و گفت: با توجه به اینکه معاملات این هفته بازار با سبزپوشی همراه شد و معاملات خوبی برای بازار رقم زد، انتظار می‌رود این رشد به هفته آینده سرایت کند و بازار در روند صعودی خود باقی بماند. طی روزهای اخیر شاخص کل با رشد پنج درصدی از محدوده خطر دور شده و ترس حاکم در بازار کاهش چشم‌گیری داشته است.

دیبا

وی بیان کرد: افزایش حجم معاملات در روزهای اخیر به خوبی این موضوع را تایید می‌کند، اما در دو روز پایانی هفته، بازار مجددا در روندی خنثی و رنج قرار گرفته و با احتیاط بیشتری جلو می‌رود. البته این رفتار بازار و معامله‌گران کاملا قابل پیش‌بینی بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود شیب مثبت معاملات، به روزهای آینده نیز انتقال یابد و در ادامه، روند صعودی شاخص کل ادامه خواهد یافت. اما در مجموع با توجه به اخبار خوبی که از دید سیاست‌گذاری به بازار مخابره شد، روند معاملات هفته آینده صعودی خواهد بود اما نه صعودی پر شتاب.