۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش بینی بورس فردا ۱۲ بهمن / حال بازار خوب است

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱
کد خبر: 605615
پیش بینی بورس فردا ۱۲ بهمن / حال بازار خوب است

طبق تحلیل کارشناسان اخبار منتشر شده پیرامون بازار، نوید بهبود روند معاملات و بازگشت به روزهای باثبات‌ را می‌دهد. اما آیا این گفته‌ها عملی خواهد شد؟

 اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ بر اساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد با رسیدن شاخص کل به بالای محدوده یک میلیون و ۳۳۰هزار واحد وضعیت بازار به مراتب بهتر شود و ریسک معاملات کاهش یابد.

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات را بررسی کرد و گفت: با توجه به اخبار خوبی که از دید سیاست‌گذار به بازار سرمایه مخابره شد، تقاضای خوبی به نسبت روزهای گذشته در بازار شکل گرفت. میانگین حجم معاملات امروز به بالای چهار هزار میلیارد تومان بازگشته که نشانه خوبی برای بهبود معاملات است‌.

وی بیان کرد: از طرف دیگر خبر افزایش میزان دریافت سهامداران به اتکای پرتفوی آنها از ۶۰ به ۶۵درصد که با هدف تقویت سمت تقاضا در معاملات صورت گرفت، سیگنال خوبی برای کاهش فشار فروش در آینده می‌باشد. 

این کارشناس بازار سرمایه افزود: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که بازار از نظر بنیادی کاملا ارزنده است اما ساختار سیاستی کشور به گونه‌ای است که تاکنون اجازه حرکت نقدینگی بزرگ به سمت بازار را نداده و در مقابل، کنترل تورم را مدنظر دارد. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خودرویی‌ها و بانکی‌ها در معاملات امروز عملکرد مطلوبی داشتند، به نظر می‌رسد توافق در برجام بسیار نزدیک شده است. در صورت حصول توافق در مذاکرات برجام بانکی‌ها و بیمه‌ای‌ها وضعیت بهتری خواهند داشت و به طور کلی روند بازار بهبود خواهد یافت. 

دیبا در انتها گفت: از نظر تکنیکالی نیز صعود شاخص کل به بالای محدوده یک میلیون و ۲۶۰هزار واحد، تعادل را به بازار بازگرداند. اما با رسیدن شاخص کل به بالای محدوده یک میلیون و ۳۳۰هزار واحد وضعیت بازار به مراتب بهتر خواهد شد.