۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش‌ بینی بورس فردا ۱۰ بهمن۱۴۰۰ / شاخص کل تا کجا رشد می کند؟

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹
کد خبر: 604924
پیش‌ بینی بورس فردا ۱۰ بهمن۱۴۰۰ /  شاخص کل تا کجا رشد می کند؟

طبق تحلیل کارشناسان، شاخص کل به محدوده مقاومتی خود رسیده اما آیا از این مقاومت گذر خواهد کرد؟

 اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ براساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد بازار از محدوده مقاومتی کنونی خود عبور کند اما مهمترین مقاومت شاخص کل و شاخص هم وزن به ترتیب محدوده یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد و حدوده ۳۶۴هزار تا ۳۶۹هزار واحد است که روند کلی بازار را مشخص خواهند کرد.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران را بررسی کرد و گفت: با توجه به تصویر پایین که روند شاخص کل را نشان میدهد شاخص کل، محدوده حمایتی خود را پس گرفته و با توجه به اینکه در هفته گذشته کانال نزولی خود را از دست داده بود و در حال حاضر مجددا در داخل کانال قرار گرفته است.

1

وی بیان کرد: این نقطه می‌تواند محدوده خوبی برای شاخص کل باشد. اما اگر بخواهیم اندیکاتور ایچیکومو را در نظر بگیریم، شاخص کل در معاملات فردا به مقاومت محدوده یک میلیون و ۲۶۱هزار واحد که محدوده تنکنسن است، خواهد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد با توجه به مفروضاتی که در معاملات امروز هم مشخص شد، شاخص کل از این محدوده مقاومتی گذر کند. اما مهمترین مقاومت پیش‌روی شاخص کل محدوده یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد است که علاوه بر اینکه میدلاین کانال نزولی شاخص کل بوده، کیجونسن اندیکاتور ایچیکومو نیز است.

WhatsApp Image 2022-01-29 at 14.14.22

پورکار روند شاخص هم وزن را نیز بررسی کرد و گفت: بر اساس تصویر مشاهده می‌شود که شاخص هم وزن از محدوده حمایتی مشخص شده خود برگشته و با مقاومت محدوده ۳۳۲هزار و ۲۸۲واحد تا ۳۴۳هزار و ۳۲واحد روبه رو است که این ارقام، اعداد تنکنسن و کیجونسن اندیکاتور ایچیکومو هستند.

2

اما مقاومت مهم شاخص هم وزن محدوده ۳۶۴هزار تا ۳۶۹هزار واحد است که وضعیت کلی بازار را مشخص خواهد کرد.

وی در انتها گفت: به نظر می‌رسد در معاملات فردا با توجه به اینکه بازار به محدوده مقاومتی می‌رسد، مقداری عرضه در معاملات داشته باشیم. اما انتظار می‌رود روند کلی بازار مثبت باشد و در این میان صنایع پالایشی و فلزات اساسی در سودآوری پیشرو باشند.