۰ نفر

معرفی ۱۰ شرکت برتر بورس کالا از نظر ارزش فروش

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱
کد خبر: 603306
معرفی ۱۰ شرکت برتر بورس کالا از نظر ارزش فروش

بررسی ارزش فروش شرکت ها در بخش داخلی بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته گذشته نشان می دهد که جدول برترین ها به نسبت هفته ماقبل دستخوش تغییرات شده است به طوریکه شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو و توسعه آهن و فولاد گل گهر در مکان های اول تا سوم قرار گرفتند و پس از آن ها نیز، پتروشیمی تندگویان، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی بندر امام، پالایش نفت بندرعباس، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، پالایش نفت تهران (تندگویان) به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از کالاخبر،  شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ثبت معامله ۱۴۰ هزار و ۴۵۰ تن محصول شامل ورق گرم و سرد خودرو، تختال، ورق سرد و گالوانیزه لوازم خانگی و ورق گالوانیزه G ارزشی معادل ۲۹ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال را به ثبت رساند و با اختلاف قابل توجه از سایر شرکت ها جایگاه نخست را مجددا از آن خود کرد و در رتبه اول ایستاد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با فروش ۷۵ هزار تن کنسانتره سنگ آهن و شمش بلوم به ارزش ۴۵۰۳ میلیارد ریال در جایگاه دوم ایستاد.

شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با ثبت معامله ۵۰ هزار تن آهن اسفنجی ارزش ۴۳۷۹ میلیارد ریالی را رقم زد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله ۱۱ هزار و ۱۰۳ تن انواع پلی اتیلن ترفتالات و نخ پلی استر در گریدهای مختلف ارزشی بیش از ۳۷۰۶ میلیارد ریال را رقم زد و بعد از توسعه آهن و فولاد گل گهر در جایگاه چهارم ایستاد.

پس از آن شرکت ملی صنایع مس ایران نیز با ثبت معامله ۱۸۵۱ تن مس کاتد، مس کم عیار، سولفور مولیبدن و کنسانتره فلزات گران بها به ارزش بیش از ۳۶۰۴ میلیارد ریال پنجم شد.

پتروشیمی بندر امام با فروش ۸۵۱۳ تن پی وی سی، پلی اتیلن سنگین و سبک، زایلین و استایرن بوتادین رابر بیش از ۲۹۰۷ میلیارد ریال را رقم زد و در جایگاه ششم قرار گرفت.

پس از آن نیز شرکت پالایش نفت بندرعباس با ثبت معامله ۳۰ هزار وکیوم باتوم موفق به ثبت ارزش ۲۸۹۲ میلیارد ریالی شد و جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد.

شرکت ذوب آهن اصفهان با دادوستد ۱۹ هزار و ۲۶۲ تن میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی به ارزش ۲۶۷۷ میلیارد ریال رتبه هشتم را کسب کرد و بعد از آن شرکت فولاد خوزستان با ثبت معامله ۲۰ هزار تن شمش بلوم به ارزش ۲۴۹۸ میلیارد ریال در جایگاه نهم جای گرفت.

پالایش نفت تهران (تندگویان) با فروش ۲۲ هزار و ۷۷۰ تن بول کات سبک و سنگین، وکیوم باتوم و گوگرد گرانوله ارزشی بیش از ۲۴۰۵ میلیارد ریالی را به ثبت رساند و دهم شد.

29498