۰ نفر

در نامه عشقی به حاجی بابایی؛

اثرات عوارض صادراتی برخی از کالاهای نفتی بر سهامداران بررسی شود

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶
کد خبر: 602976
اثرات عوارض صادراتی برخی از کالاهای نفتی بر سهامداران بررسی شود

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به رییس کمیسیون تلفیق خواست تا ضمن بررسی مجدد وضعیت عوارض صادراتی بر کالاهای نفتی، نظرات کارشناسی در این خصوص را مدنظر قرار داده و تصمیم‌گیری در این زمینه را به بررسی جوانب و اثرات آن بر بازار سرمایه موکول کند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به حمیدرضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خواست تا ضمن بررسی مجدد وضعیت عوارض صادراتی بر موادی همچون قیر، متنول، اوره، پلی‌اتیلن و ...، نظرات کارشناسی در این مورد را مدنظر قرار داده و تصمیم‌گیری در این زمینه را، به بررسی جوانب و اثرات آن بر بازار سرمایه موکول کند.

در این نامه آمده است: با عنایت به درج مطالبی در رسانه‌ها (به شرح پیوست) از قول یکی از اعضای محترم کمیسیون تلفیق مبنی بر وضع عوارض صادراتی بر موادی همچون قیر، متانول، اوره، پلی اتیلن و ...، نظر به اثرات این تصمیم بر منافع جامعه میلیونی سهامداران کشور و از جمله سهامداران عدالت، خواهشمند است دستور فرمایید ضمن بررسی مجدد این موضوع نظرات کارشناسی در این خصوص را مدنظر قرار داده و تصمیم‌گیری در این زمینه را موکول به بررسی جوانب و اثرات آن بر بازار سرمایه نمایند. این سازمان آمادگی دارد در جلسه مشترک توضیحات لازم در این خصوص را ارائه نماید.

براساس بند ت تبصره عوارض و مالیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام در همه نقاط کشور مشمول مالیات خواهند شد.

تعریف و فهرست مواد خام و نیمه‌خام مذکور با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و همچنین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تهیه خواهد شد و در مدت مدت سه ماه پس از تصویب این قانون، به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

27310