۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش بینی بورس فردا ۴ بهمن۱۴۰۰ / سقوط شاخص‌ تا کجا ادامه دارد؟

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷
کد خبر: 602872
پیش بینی بورس فردا ۴ بهمن۱۴۰۰ / سقوط شاخص‌ تا کجا ادامه دارد؟

طبق تحلیل کارشناسان انتظار می‌رود شاخص کل همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد، اما آیا شاخص بورس محدوده حمایتی یک میلیون و ۲۴۰هزار واحد را از دست خواهد داد؟

 اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ براساس پیش‌بینی کارشناسان انتظار می‌رود اگر شاخص کل حمایت یک میلیون و ۲۴۰هزار واحدی را از دست بدهد تا محدوده یک میلیون و ۵۰هزار واحد سقوط کند.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات را بررسی کرد و گفت: امروز نیز همانند هفته‌های گذشته شاهد یکشنبه‌ای پرعرضه بودیم. بر اساس معاملات روز گذشته فشار فروش به معاملات امروز نیز سرایت کرد و با رسیدن به انتهای بازار وضعیت به مراتب بدتر شد.

وی بیان کرد: در مقطع کنونی آخرین امید ما برای برگشت شاخص کل با توجه به اینکه شاخص کل در روند نزولی قرار دارد، محدوده یک میلیون و ۲۴۰هزار واحد است. این محدوده کف کانال نزولی قرار دارد و به نوعی محدوده حمایتی مطلوبی برای شاخص کل است.

حسین مرید سادات

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اما از نظر تکنیکالی، کندل‌هایی که بازار امروز برای خود رقم زد، بسیار ترسناک بوده و به احتمال زیاد با فشار فروش معاملات فردا و اخبار منفی پیرامون پتروشیمی‌ها، اوره‌ای‌ها، متانولی‌ها و پلی اتیلنی‌ها به نوعی اوضاع بازار بدتر شده و شاخص کل در محدوده بدی قرار گرفته است.

وی افزود: کندل فعلی شاخص کل، پرفشار و پرعرضه بوده و ارزش معاملات امروز نیز به خوبی گویای این موضوع است که در بازار خریداری وجود ندارد. همه این موارد نشان میدهد بازار نیاز به حمایت جدی و بنیادی دارد نه گفتار درمانی.

مرید سادات در انتها بیان کرد: برای معاملات فردا نیز احتمالا باید انتظار روز پرعرضه‌ای را داشته باشیم؛ در واقع حمایتی از بازار باقی نمانده و حمایت‌ها یک به یک از دست رفته‌اند. همچنین انتظار می‌رود اگر شاخص کل حمایت یک میلیون و ۲۴۰هزار واحدی را از دست بدهد تا محدوده یک میلیون و ۵۰هزار واحد سقوط کند.