۰ نفر

رییس کمیته صنعت مجلس؛

قیمت‌ محصولات فولادی ناعادلانه است

۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲
کد خبر: 601363
قیمت‌ محصولات فولادی ناعادلانه است

رییس کمیته صنعت مجلس معتقد است با وجود اینکه تولیدکنندگان محصولات فولادی از انرژی ارزان استفاده می‌کنند و مواد اولیه موردنیاز آن‌ها یعنی سنگ آهن نیز ارزان قیمت است، قیمت‌های کنونی محصولات فولادی موجود در بازار ناعادلانه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، رضا تقی پورانوری ؛ قیمت‌های کنونی محصولات فولادی موجود در بازار را ناعادلانه دانست و گفت: با وجود اینکه تولیدکنندگان این حوزه از آب، برق و انرژی ارزان استفاده می‌کنند و مواد اولیه موردنیاز آن‌ها یعنی سنگ آهن نیز ارزان قیمت است، محصولات فولادی نباید بهای کنونی را در بازار داشته باشد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح توسعه، تولید و نظارت زنجیره فولاد که در حال حاضر به کمیسیون صنایع و معادن بازگردانده شده، در هفته های آینده بررسی و مجدد در دستورکار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

رییس کمیته صنعت مجلس با بیان اینکه براساس طرح توسعه، تولید و نظارت زنجیره فولاد، عرضه تمامی کالاهای پایه‌ای در بورس انجام می‌شود، اضافه کرد: از آنجا که وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهان اعمال نظر در این طرح بود، طی 3 هفته گذشته جلسات بسیاری با نمایندگان این وزارتخانه برگزار و نظرات آن‌ها در طرح اعمال شد./