۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش بینی بورس فردا ۲۹دی۱۴۰۰ / سرخی تابلوها به هفته بعد هم منتقل می شود؟

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۴
کد خبر: 601144
پیش بینی بورس فردا ۲۹دی۱۴۰۰ / سرخی تابلوها به هفته بعد هم منتقل می شود؟

پیش‌ بینی کارشناسان حاکی از تداوم معاملاتی رکودی در کلیت بازار است، اما آیا بازار بلاتکلیف فردا، به روند صعودی هفته های ابتدایی دی ماه بازخواهد گشت؟

 اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ طبق تحلیل کارشناسان پیش‌بینی می‌شود تا زمانی‌که اعتماد و امنیت به بازار بازنگردد، سهامداران خرد، سهام خود را در پایین‌ترین قیمت بفروشند تا به هر طریقی از بازار خارج شوند.

رضا شیرازی‌ پور، فعال باسابقه بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرده و گفت: مهمترین مسئله این روزهای بازار سرمایه ناهمخوانی معاملات با مولفه‌های سیاسی اقتصادی بورس است. این موضوع ناشی از ترس حاکم بر بازار است. که به موجب آن فروشندگان مایل به فروش سهم خود در هر قیمت ممکنی هستند.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد در ابتدای معاملات فردا، بازار با فشار فروش همراه شود، اما اگر صندوق‌های بازارگردانی و صندوق تثبیت بازار، در نیمه دوم معاملات صفوف فروش را جمع آوری کنند، شرایط بهبود خواهد یافت. اما با توجه به اینکه در معاملات امروز شاخص کل محدوده مهمی را از دست داد، اگر فردا بازار بازگشت نداشته باشد؛ دامنه منفی بازار به معاملات هفته آینده نیز منتقل خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در انتها گفت: وضعیت سیاسی اقتصادی و ادامه‌دار شدن مذاکرات برجام، وضعیت بودجه کشور که اخبار خوبی از آن مخابره نمی‌شود و همچنین خبرمحور شدن بورس موجب شده که بازار و سهامداران به هر اخباری واکنش شدیدی نشان دهند. این موارد سایه ترس را بر کلیت بازار حاکم کرده و به نظر می‌رسد تا زمانی‌که اعتماد و امنیت به بازار بازنگردد، سهامداران خرد، سهام خود را در پایین‌ترین قیمت بفروشند تا به هر طریقی از بازار خارج شوند.