۰ نفر

در بازار سرمایه رقم خورد؛

بورس امروز رکورد شکست / سنگین ترین سقوط در فصل سرما

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۰۲
کد خبر: 601118
بورس امروز رکورد شکست / سنگین ترین سقوط در فصل سرما

شاخص کل بورس تهران امروز ۲۸دی ماه ۱۴۰۰، افت سنگینی را تجربه کرده و با کاهش ۳۰هزار و ۵۴۰واحدی در مقایسه با روز دوشنبه، وارد کانال حساس یک میلیون و ۲۰۰هزار واحدی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بازار سهام تهران امروز سنگین ترین سقوط شاخص کل را در طول سه ماه اخیر تجربه کرد و افتی بالغ بر ۳۰هزار واحدی را به ثبت رساند. شاخص کل بورس که با از دست دادن حمایت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۳۱ واحدی رسیده، در طول سه ماه اخیر چنین سقوط سنگینی را تجربه نکرده است.

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که اغلب کارشناسان دلیل درجا زدن بازار را تعلیق معاملات به علت بلاتکلیفی مذاکرات و متعاقبا مشخص نبودن محدوده قیمتی دلار می‌دانند. برخی از تحلیلگران نیز معتقدند بازار در شرایطی قرار دارد که می‌توان اغلب سهم‌های بورسی را ارزنده دانست و با مطالعه و بررسی هرچه دقیق‌تر در راستای خرید اقدام کرد. 

اما شواهدی که از روند معاملات مشاهده می‌شود حاکی از وجود جو بی‌اعتمادی در بازار سرمایه و بین فعالان بورسی است، چرا که ارزش معاملات در محدوده نازلی قرار گرفته و سهامداران به ندرت اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند.