۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن برای هفته دوم دی‌ماه۱۴۰۰

۹ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۱۵
کد خبر: 594809
سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن برای هفته دوم دی‌ماه۱۴۰۰

شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن، پرتفوی پیشنهادی خود برای هفته دوم دی ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در سبدی که شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن، در تاریخ هشتم دی‌ماه ۱۴۰۰ ارائه داد، نام چهار نماد «شیران»، «شکلر» و «هرمز» برای سرمایه‌گذاری در میان‌مدت به چشم می‌خورد. همچنین این شرکت، سهم‌ های «شاملا»، «دقاضی» و «شبصیر» را برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد داده است.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری میان‌مدت شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن

سهام شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی ایران با نماد «شیران» که ۲۰درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن است. نماد شیران، در آخرین روز معاملاتی هفته جاری قیمت پایانی ۲۱,۲۵۰ریال را ثبت کرد. شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن صعود قیمت جهانی آلکیل بنزن خطی و همچنین پتانسیل افزایش سرمایه را برای این سهم به عنوان مهمترین دلیل انتخابش اعلام کرده و هدف قیمتی ۳۵،۰۰۰ریالی را برای شیران مشخص کرده که معادل بازدهی حدود ۶۴درصدی در میان‌مدت، برای سهامداران این شرکت است.

سهام شرکت نیرو کلر که با نماد «شکلر» در بازار اول بورس تهران معامله می‌شود دومین سهمی است که در سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن قرار گرفته است. شکلر که در پایان معاملات روز هشتم دی ماه، با قیمت ۴۱,۱۷۰ریال هفته را به پایان رسانده؛ هدف قیمتی ۷۵،۰۰۰ریالی و رشد حدود ۸۰درصدی را در میان‌مدت پیش‌روی خود می‌بیند. صعود خیره‌کننده قیمت سود کاستیک در بازارهای جهانی و ریالی بودن سرفصل هزینه‌های این شرکت باعث شده تا این نماد ۱۵درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن را به خود اختصاص دهد.

سومین سهامی که در سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن قرار دارد؛ سهام فولاد هرمزگان جنوب با نماد «هرمز» است. فروش‌های باثبات شرکت، مصون بودن از قطعی گازدر زمستان، موجودی بالای ماده اولیه با قیمت ارزان و داشتن چشم‌انداز سودآوری ۳۵۰ تا ۴۰۰ تومانی شرکت مهم‌ترین دلایلی هستند که این سهام به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده است. هرمز در روز چهارشنبه، قیمت پایانی ۱۵,۳۰۰ریال را ثبت کرد؛ بر اساس پیش‌بینی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن، این نماد در میان‌مدت با رشد ۵۷درصدی همراه شده و به قیمت ۲۴،۰۰۰ریال خواهد رسید. از همین رو شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن ۲۰درصد از پرتفوی پیشنهادی خود را به نماد هرمز اختصاص داده است.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری بلندمدت شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن

شرکت معدنی‌ املاح‌ ایران‌ با نماد بورسی «شاملا» سهم دیگری است که ۱۵درصد از این سبد پیشنهادی را به خود اختصاص داده است. بر اساس پیش‌بینی کارگزاری بانک صنعت و معدن، شاملا که در آخرین روز معاملاتی خود، قیمت ۱۲,۸۶۰ریالی را تجربه کرده، در بلند‌مدت قیمت ۱۷،۵۰۰ریال را هدف‌گذاری کرده است. در صورتی که شاملا به تارگت مورد نظر صنعت و معدن دست پیدا کند، سودی بالغ بر ۳۶درصد را عاید سهامدارانش خواهد کرد. داشتن طرح توسعه و همچنین ریالی بودن هزینه‌های شرکت، از اصلی‌ترین دلایلی بوده که شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن این مجموعه را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در سبد پیشنهادی هفته دوم دی‌ماه ۱۴۰۰ قرار داده است.

سهام شرکت داروسازی شهید قاضی که با نماد «دقاضی» در بورس تهران معامله می‌شود دومین سهمی است که در سبد پیشنهادی بلندمدت شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن قرار گرفته است. دقاضی که در پایان معاملات روز هشتم دی ماه، با قیمت ۲۵,۰۰۰ریال هفته را به پایان رسانده؛ هدف قیمتی ۴۳،۰۰۰ریالی و رشد بیش از ۷۲درصدی را در بلند‌مدت پیش‌روی خود می‌بیند. وضعیت مناسب دقاضی که نشات گرفته از افزایش مقدار فروش و تولید، افزایش نرخ‌های دریافتی اخیر و طرح‌های توسعه‌ای و همچنین ریالی بودن هزینه‌ها بوده و باعث شده این نماد ۱۵درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن در بلندمدت را به خود اختصاص دهد.

شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر با نماد بورسی «شبصیر» سهم دیگری است که ۱۵درصد از این سبد پیشنهادی را شامل می‌شود. بر اساس پیش‌بینی کارگزاری بانک صنعت و معدن، شبصیر که در آخرین روز معاملاتی خود قیمت ۱۰۹,۸۲۰ریالی را تجربه کرده، در بلند‌مدت قیمت ۱۷۰،۰۰۰ریال را هدف‌ گرفته است. در صورتی که شبصیر به تارگت مورد نظر صنعت و معدن دست پیدا کند، سودی بالغ بر ۵۴درصد را عاید سهامدارانش خواهد کرد. تقاضای بالا برای محصولات شرکت به دلیل رونق صنعت لوازم خانگی، ثبات قیمت جهانی محصولات، تولید گرید رنگی و خاص ABS و افزایش سرمایه از تجدید، از اصلی‌ترین دلایلی بوده که شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن این مجموعه را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در سبد پیشنهادی هفته دوم دی‌ماه ۱۴۰۰ قرار داده است.

لازم به ذکر است این سبد پیشنهادی توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری سهم‌آشنا، جهت بازنشر در اختیار اقتصاد آنلاین قرار گرفته و هرگونه سود و زیان، برعهده سرمایه‌گذار خواهد بود.