۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصاد آنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

سهامداران، بخرند یا بفروشند؟ / ترسیم چشم‌ انداز بورس، با نگاهی به گزارش‌ های ۹ماهه

۶ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۵۳
کد خبر: 593724
سهامداران، بخرند یا بفروشند؟ / ترسیم چشم‌ انداز بورس، با نگاهی به گزارش‌ های ۹ماهه

یک کارشناس اقتصادی، با توجه به روند معاملات امروز بورس، چشم‌اندازی از صنایع مختلف بازار ارائه کرده و به تحلیل وضعیت کنونی بازار سرمایه پرداخت.

اقتصادآنلاین_هانا پاکمند؛ با توجه به روند معاملات در روزهای اخیر، به‌نظر می‌رسد؛ تا زمانی‌که تکلیف پارامترهای مهم بودجه ۱۴۰۱ و گزارشات ۹ ماهه شرکت‌ها مشخص نشود، فضای امنی برای سرمایه‌گذاری در بورس ایجاد نخواهد شد. به اعتقاد اغلب کارشناسان، در حال حاضر اصلا زمان خوبی برای خروج از بازار سرمایه نیست و حتی می‌توان با کمی خوش‌بینی به ورود سرمایه‌های راکد به بازار هم فکر کرد.

مسعود میرزا باقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه، با اشاره به روند معاملات امروز در بورس، به اقتصاد آنلاین گفت: امروز در ادامه چند روز گذشته بازار مثبت و نسبتا روان معامله شد. به‌نظر می‌رسد که بازار در حال تصحیح قیمت‌های سهام پیش‌فروش شده در چند هفته گذشته بود و تا حدی این روندهای منفی را اصلاح کرد.

وی افزود: همچنان نمی‌شود گفت که به یک روند صعودی قوی در بازار رسیده‌ایم. شاید بازار نیاز به دلایل بیشتری داشته باشد تا به یک روند صعودی قوی بازگردد. دلایلی مثل بسته شدن تکلیف پارامترهای مهم بودجه ۱۴۰۱ و یا گزارشات ۹ماهه خوب و ... چنین مسائلی می‌تواند باعث افزایش دید مثبت به سهام شود.

مسعود+میرزا+باقری

این کارشناس بازار سرمایه با ارائه چشم‌اندازی از صنایع مختلف بورسی گفت: در صنایع مختلف بازار انتظار می‌رود، در بین گزارشات گروه‌های بزرگ بازار، اطلاعات ارائه شده شرکت‌های پتروشیمی و سنگ آهنی بهتر از گزارشی باشد که فولادی‌ها و پالایشی‌ها منتشر می‌کنند.

وی ادامه داد: در سایر صنایع متوسط سودده مانند بانک و لاستیک و روانکار و سیمان و ... انتظار گزارشات متعادلی نسبت به قیمت سهام داریم و همینطور در مورد شرکت‌های کوچک‌تر و صنایع متضرر از تورم مثل مخابرات و خودرو و نیروگاهی همچنان نمی‌توان انتظارات بالایی داشت و بازار نیز این موارد را در قیمت سهام پیش‌خور نموده است.

میرزا باقری، در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با توجه به چشم‌انداز تورمی موجود در سهام با پتانسیل بالاتر بازار، سهامداران باید صبر بیشتری داشته باشند. به‌نظر می‌رسد، در حال‌حاضر اصلا زمان خوبی برای خروج از بازار سرمایه نیست و حتی می‌توان با کمی خوش‌بینی به ورود سرمایه‌های راکد به بازار هم فکر کرد.