در بورس امروز ۱۷۵میلیارد تومان دارا یکم و ۱۱۵میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۱۴۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت ۲۵میلیارد تومان شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) با رقم ۱۸۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم صندوق‌های ETF قرار گرفت.

دارندگان صندوق مختلط سپهر اندیشه نوین (صنوین) رشد ۹.۲درصدی دارایی خود را به چشم دیدند. از طرف دیگر مالکان صندوق سهامی پاداش سرمایه پارس (پادا) با زیان ۲.۹درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۷.۴درصد) در رابطه با صندوق صنوین در زمان بازار رقم بخورد.

دو صندوق دولتی واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۲۸۵میلیارد تومان مطابق با ۲۵درصد از کل صندوق‌های قابل معامله خرید و فروش شدند.

جمع معاملات صندوق‌های طلایی نیز به ۱۴میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۰.۱درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای لوتوس (طلا) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات امروز صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به هزار و ۱۴۰میلیارد تومان رسید و مالکیت حقیقی‌ها در صندوق‌های درآمد ثابت معادل ۲۵میلیارد تومان افزایش یافت، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و ۵۸۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۱۱۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید11-min2-min