در بورس امروز ۷۵میلیارد تومان دارا یکم و ۱۳۵میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و ۱۴۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۷۲میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند با ارزش ۱۸۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۶۵میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتماد را از حقوقی‌ها خریدند (۳۴.۵درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) را به ارزش ۱۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۵۹.۸درصد معاملات).

دارندگان صندوق گروه زعفران سحرخیز رشد ۵.۵درصدی دارایی خود را به چشم دیدند. از طرف دیگر مالکان صندوق پشتوانه طلای مفید (عیار) با زیان ۴.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۸.۷درصد) نیز در رابطه با  صندوق سحرخیز در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۲۱۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۱۸درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به بیش از ۷۴میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۴.۳درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای مفید (عیار) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۱۴۵میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۷۲میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و ۱۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۵۵۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید1122