۰ نفر

مشاهدات امروز از بورس تهران؛

سامانه کدام کارگزاری ها قطع نشد؟ / معاملات در لحظات آخر متوقف شد

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۸
کد خبر: 589272
سامانه کدام کارگزاری ها قطع نشد؟ / معاملات در لحظات آخر متوقف شد

معاملات امروز بورس تهران در شرایطی با افت بیش ۲۳هزار واحدی مواجه شد که گزارش ها حاکی از اختلال در سامانه معاملاتی کارگزاری ها در دقایق پایانی بازار بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، امروز بسیاری از فعالان بازار سرمایه در شبکه های اجتماعی از وجود اختلال در سامانه اغلب کارگزاری های بورسی خبر داده و شدیدا از این موضوع شکایت داشتند. این اختلالات که در ابتدا با قطعی گسترده در سامانه کارگزاری مفید آغاز شد در ادامه به اغلب کارگزاری ها نیز سرایت کرده و باعث ایجاد اخلال در روند معاملات کاربران شد.

البته مشاهدات حاکی از مصوب بودن چند کارگزاری از قطعی گسترده بود که کارگزاری آگاه از جمله مهمترین آنها بوده است. مخاطبان بورسی نیز با اشاره به این موضوع از خدمات رسانی برخی کارگزاری‌ها، با وجود تداوم قطعی سامانه معاملات در ساعات و دقایق پایانی بازار خبر می‌دادند.

لازم به‌ذکر است در طول سال گذشته و امسال از زمانی که روند معاملات در بازار سرمایه به دلیل هجوم حقیقی‌ها به بورس، افزایش غیرمنتظره‌ای را به ثبت رساند، سهامداران بارها شاهد قطعی‌های گسترده در سامانه معاملات بوده‌اند. در این بین برخی از کارگزاری ها با وجود فراگیر بودن مشکلات و نارسایی های سیستم، از ثبات بیشتری در امر خدمات رسانی برخوردار بوده و موفق به مدیریت قطعی سامانه شده‌اند.