۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سود سهام عدالت، تا پایان سال پرداخت می شود؟ / کارگروهی تخصصی تشکیل شده است

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۶
کد خبر: 589259
سود سهام عدالت، تا پایان سال پرداخت می شود؟ / کارگروهی تخصصی تشکیل شده است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، از تصمیم جدید این سازمان برای سهام عدالت خبر داد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به برخی از ایرادات در روند آزادسازی سهام عدالت، از ایجاد کارگروهی برای بررسی ساختار فرآیند اجرایی سهام عدالت خبر داد. 

به گفته وی، قرار است کارگروهی ساختار فرآیند اجرایی سهام عدالت را بررسی کرده تا اگر نیاز به اصلاحات وجود داشت، اقدامات لازم به سرعت انجام شود و بحث مالکیت و مدیریت سهام عدالت که دارایی خوبی برای مردم است، به صاحبان اصلی منتقل شود. 

عشقی، از تشکیل صندوق بازارگردانی شرکت‌های سرمایه‌‎‌گذاری سهام عدالت خبر داد و اظهار داشت: قرار بر درنظر گرفتن منابعی برای شرکت‌‎های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در قالب صندوق بازارگردانی است. البته این موضوع، منوط به اصلاح و تصویب آیین‌نامه اجرایی در شورای عالی بورس است. 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: ارزش سهام عدالت، براساس ارزش بازار تعیین می‌شود. تلاش است ارزش این سهام، حفظ شود و منافعی برای سهامداران عدالت رقم بزند. 

پرداخت سود سهام عدالت در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

عشقی درمورد پرداخت سود سهام عدالت خاطرنشان کرد: ۹۸درصد از سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ پرداخت شده و تنها دو درصد دیگر که به شرکت مخابرات ایران تعلق دارد، باقی مانده است. در زمینه عدم پرداخت شرکت مخابرات ایران نیز، شکایت شده و سازمان خصوصی‌سازی نیز در حال پیگیری آن است.

به گفته وی، موضوع سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ در جلسه آتی شورای عالی بورس مطرح و در زمینه نحوه دریافت مبالغ از شرکت‌ها، تصمیم‌گیری خواهد شد. امیدوار هستیم پرداخت سود تا پایان سال انجام شود.