۰ نفر

در پاسخ به خبرنگار اقتصادآنلاین؛

اختصاص ۶هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت، در بودجه۱۴۰۱ / منابع به صورت مداوم واریز خواهد شد

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸
کد خبر: 589134
اختصاص ۶هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت، در بودجه۱۴۰۱ / منابع به صورت مداوم واریز خواهد شد

اولین نشست خبری رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با خبرنگاران، صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، از انعقاد قرارداد با صندوق توسعه ملی برای واریز منابع این صندوق به صورت ماهیانه و مداوم به صندوق تثبیت بازار سرمایه خبر داد. 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادآنلاین مبنی بر آخرین وضعیت واریز منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار داشت: ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مصوبه‌ای برای واریز منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه داشته است. در لایحه بودجه ١۴٠١ نیز، عددی برای این موضوع درنظر گرفته شده است. اما این عدد در حال حاضر اعلام نمی‌شود تا بودجه در مجلس به تصویب برسد.

وی تصریح کرد: عزم دولت بر این است که علاوه بر ٢٠٠ میلیون دلار سال گذشته که بخشی از آن واریز شده است، مبلغ دیگری به صورت ماهیانه و مداوم به صندوق تثبیت واریز شود و قراردادی در رابطه با این موضوع در حال انعقاد با صندوق توسعه ملی است.

لازم به ذکر است جلسه تحویل لایحه بودجه ۱۴۰۱در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است که در این لایحه، ۶ هزار میلیارد تومان برای تخصیص به صندوق تثبیت بورس در نظر گرفته شده است.

پیش از این نیز، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به حمایت از بازار سرمایه با توجه به ظرفیت قانون رفع موانع تولید و عزم و اراده‌ای که در دولت وجود دارد، از مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت برای واریز منابعی از صندوق توسعه ملی به صورت یک جریان دائمی و مستمر به صندوق تثبیت بازار خبر داده بود.