۰ نفر

پافشاری سازمان بورس بر تزریق منابع به صندوق تثبیت بازار

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۵
کد خبر: 587672
پافشاری سازمان بورس بر تزریق منابع به صندوق تثبیت بازار

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که سودآوری شرکت های بورسی تا پایان سال ادامه دارد، از پیگیری این سازمان برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مجید عشقی گفت: با توجه به گزارشات 8 ماهه نخست سال که در سایت کدال منتشر شده، وضعیت عملیاتی شرکت‌های بورسی بسیار مناسب است. در این گزارش‌ها نسبت به سال گذشته افزایش‌های بسیار خوبی قابل مشاهده است و می‌بینیم که شرکت‌های مختلف فولادی، پتروشیمی و سایر صنایع رشدهای قابل توجهی داشته‌اند که به تبع آن سودآوری خوبی داشته‌اند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص وضعیت بازارسرمایه و برآرود ارزش سهام شرکت‌های سهامی حاضر در بازار سرمایه تا پایان سا، اظهارکرد: با وجود وضعیت کرونا و قطعی مقطعی برق که در تابستان گذشته داشتیم اما شرکت‌ها توانسته‌اند به حجم فروش و سودآوری مناسبی برسند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که همین روند مثبت تا پایان سال ادامه‌دار باشد، هرچند که ابهاماتی در مورد تامین گاز برای برخی صنایع مطرح است و ما در تلاش هستیم تا با پیگیری و تعامل با دستگاه‌های مربوطه، ابهامات را رفع کنیم اما باتوجه به میزان فروش و قیمت‌هایی که اکنون  وجود دارد، به نظر می‌رسد تا پایان سال شاهد سوددهی مناسبی از سوی شرکت‌های سهامی باشیم.

رییس سازمان بورس تصریح کرد: این سازمان برای اینکه بتواند به شفافیت هرچه بیشتر شرکت‌ها و بازار بورس کمک کند با جدیت بیشتری نسبت به قبل، پیگیر شفاف‌سازی اطلاعات مالی شرکت‌ها است.

عشقی همچنین تاکید کرد: یکی از مصادیق شفافیت مالی شرکت‌ها نرخ فروش محصولات آنهاست که ما از ابتدای کار این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و همچنان این روند ادامه خواهد داشت.

وی در مورد نرخ خوراک پالایشگاه‌ها نیز اظهار کرد: در رابطه با پالایشگاه‌ها پیگیر نرخ و کیفیت خوراک هستیم تا شرکت‌ها و سهامداران آنان به سبب این مسئله دچار زیان نشوند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: همچنین در حمایت از بازار سرمایه با توجه به ظرفیت قانون رفع موانع تولید و عزم و اراده‌ای که در دولت وجود دارد مصوبه‌ای آماده و در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده تا منابعی از صندوق توسعه ملی به صورت یک جریان دائمی و مستمر به صندوق تثبیت بازار منتقل شود.

عشقی اظهار کرد: تعامل و هماهنگی بین بانک مرکزی و سازمان بورس همواره مورد بحث بوده است که در همین راستا کمیته مشترکی تشکیل شده تا تمام مسائلی که به این دو نهاد ناظر مرتبط است با هم فکری و تعامل سازنده و مثبت پیش برود که قطعا نتایج بسیار خوب و مثبتی به همراه خواهد داشت.

رییس سازمان بورس در پایان گفت: در همین رابطه توسعه نهادها و ابزارهای مالی مشترک بین بانک مرکزی و بازار سرمایه و نرخ تسعیر ارز در سیستم بانکی که بر صنعت بانکداری اثرگذار است در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک نتایج مثبت آن قابل مشاهده و ارزیابی خواهد بود.