افراد حقیقی امروز ۱۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی و همچنین سهام بیمه پاسارگاد بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۱۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۴۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۴درصد یعنی ۵۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی»، «فلزات اساسی» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «بپاس»، «فسبزوار» و «غصینو» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شفن»، «بورس» و «توسن» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بیمه پاسارگاد معادل ۴۱میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی فناوران با برتری ۱۴میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۱۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

حقیقی حقوقی 00.09.14

تغییر مالکیت صنایع 0.09.14