افراد حقیقی امروز ۳۴۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه هتل و رستوران و همچنین سهام گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۱۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۴درصد یعنی ۷۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۱درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «هتل و رستوران»، «محصولات شیمیایی» و «زراعت و خدمات وابسته» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «مواد و محصولات دارویی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «سمگا»، «ومعادن» و «سپید» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فباهنرح»، «وگردش» و «فولاد» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی معادل ۱۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی حق تقدم مس‌ شهید باهنر با برتری ۲۷میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۶۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

حقیقی حقوقی 00.09.09

تغییر مالکیت صنایع 0.09.09