۰ نفر

در پی اظهارات نمایندگان مجلس بررسی شد؛

تخلف آشکار در واریز سود سهام عدالت / انگشت اتهام به سوی شرکت‌ های سرمایه‌پذیر است

۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۳
کد خبر: 582916
تخلف آشکار در واریز سود سهام عدالت / انگشت اتهام به سوی شرکت‌ های سرمایه‌پذیر است

رییس هیات مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: شرکت‌های سرمایه‌پذیر که سود سهامداران عدالت را بعد از مصوبه مجمع واریز نکرده‌اند تخلف کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، امروز رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد:‌این کمیسیون پیگیر عدم واریز ۱۰ درصد از سود سهامداران عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۸ است. در این زمینه با حسین امینی‌خواه رییس هیأت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مرتبط با سهام عدالت تماس گرفت که وی گفت:متأسفانه ۱۰ درصد از سود عملکرد سهامداران عدالت که عمدتاً افراد کم درآمد و دارای سختی معیشت هستند، واریز نشده است، در حالی که مردم برای هزینه جاری زندگی به آن نیاز دارند.

وی تأکید کرد: سودی که طبق قانون در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر تصویب می‌شود، باید پرداخت شود و هیچ دلیل دیگری ندارد که این سودها توسط شرکت‌های سرمایه‌پذیر گرو نگه داشته شوند.

رییس هیات مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در پاسخ به این پرسش که برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت مانند مپنا و مخابرات ظاهراً اعلام کرده‌اند، به دلیل طلب داشتن از دولت سود سهام عدالت مربوط به سال ۹۸ را نداده‌اند، گفت: سودی که در مجمع عمومی شرکت‌ها تصویب می‌شود، طبق قانون باید به حساب ذی‌نفعان یعنی سهامداران چه سهام عدالت باشد و یا سهامداران دیگر باید واریز شود و این هیچ ربطی به طلب این شرکت‌ها از دولت ندارد و در واقع این شرکت‌ها تخلف کرده‌اند.

امینی‌خواه گفت: متأسفانه عمده سهامداران عدالت از افراد دهک‌های کم درآمد هستند و نباید سود متعلق به سهام عدالت در حساب سپرده‌گذاری مرکزی یا در نزد شرکت‌های سرمایه‌پذیر رسوب کند.

وی گفت:‌در حال حاضر از ۴۹ میلیون سهامدار عدالت ۳۰ میلیون نفر روش مدیریت غیرمستقیم و ۱۹ میلیون نفر هم روش مدیریت مستقیم را برگزیده‌اند و شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت موظف هستند هر مقدار سودی که در مجامع آنها تصویب می‌شود را طبق قانون به حساب تمام ذی‌نفعان سهام عدالت و دیگر سهامداران واریز کنند.