۰ نفر

در پی انتشار صورتهای مالی حسابرسی شده ۶ ماهه نخست سال جاری در کدال؛

مدیرعامل چکاوه از رشد ۳۳ درصدی سود عملیاتی این شرکت بورسی خبر داد

۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۱
کد خبر: 582836
مدیرعامل چکاوه از رشد ۳۳ درصدی سود عملیاتی این شرکت بورسی خبر داد

امیرسامان اسفندیاری: امیدواریم کاغذسازی کاوه همچنان به مسیر خود به سمت قله‌های پیشرفت ادامه دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، امیرسامان اسفندیاری، مدیرعامل و نایب رییس این شرکت اظهار داشت: درآمد عملیاتی تلفیقی کاغذسازی کاوه (نماد چکاوه) طی ۶ ماهه نخست امسال ۱.۳۶۰.۶۹۸ میلیون ریال بوده که از افزایش ۷۸ درصدی نسبت به مدت مشابه قبلی که در حدود ۷۶۴.۸۱۷ میلیون ریال بوده برخوردار است. همچنین سود خالص این شرکت با رشد ۱۱۵ درصدی به ۶۲.۵۸۹ میلیون ریال افزایش یافته است این در حالی است که در مدت مشابه سال پیش ۲۹.۱۷۶ میلیون ریال بود.

وی افزود: بر این اساس چکاوه موفق شده در نیمه نخست سال جاری، درآمد عملیاتی خود را ۷۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دهد. همچنین سود عملیاتی شرکت پس از کسر هزینه‌های فروش، اداری و عمومی و سایر هزینه‌ها ۳۴.۱۱۲ میلیون ریال گزارش شده که نسبت به دوره مشابه قبلی رشد ۳۳ درصدی داشته و در نهایت هزینه‌های مالی شرکت از ۱.۸۸۹ میلیون ریال به ۴۳۲ میلیون ریال در سال جاری کاسته شده، یعنی حدود ۷۷ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل کاغذسازی کاوه خاطر نشان کرد: سود خالص هر سهم این شرکت، ۲۵۰ ریال در نظر گرفته شده است که در مدت مشابه سال قبل، ۱۱۷ ریال بوده است.

اسفندیاری با اشاره به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۵۰.۰۰۰ میلیون ریال به ۷۰۰.۰۰۰ میلیون ریال که آگهی روزنامه رسمی آن به تازگی منتشر شده است تصریح کرد: این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تأمین شده و هدف اصلی آن، اصلاح ساختار مالی شرکت و جلوگیری از خروج نقدینگی بوده است. بر این اساس برنامه‌های شرکت برای پروژه‌های در دست اجرا، سرعت بیشتری خواهد گرفت و امیدواریم کاغذسازی کاوه همچنان به مسیر خود به سمت قله‌های پیشرفت ادامه دهد.

لازم به ذکر است که شرکت صنایع کاغذسازی کاوه از شرکت های تحت پوشش هلدینگ سلولزی تاپیکو و شستا است که در بازار بورس کشور فعالیت دارد.