۰ نفر

تحقیق و تفحص از شستا هم کلید می خورد

۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۱۸
کد خبر: 579326
تحقیق و تفحص از شستا هم کلید می خورد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با تحقیق و تفحص از شستا و صندوق تامین اجتماعی بازنشستگی صداوسیما در صحن علنی مجلس خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کیومرث سرمدی واله در تشریح جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه امروز دو دستور کار داشت که یکی بحث تحقیق و تفحص از شستا (شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی) بود و با دعوت از رییس سازمان تامین اجتماعی و رییس شرکت شستا موارد مورد تحقیق و تفحص در ۱۰ بند مطرح شد.

وی در ادامه تصریح کرد: مباحثی مانند انتصابات با صلاحیت های غیر حرفه ای و استفاده از افراد غیر توانمند و کارشناس در پست های مختلف، عملکرد غیر شفاف شستا که بزرگترین شرکت مالی سازمان تامین اجتماعی است و بی عدالتی در توزیع خدمات درمانی اعم از ضعف ارائه خدمات در بیمارستان های شهرهای دور و تمرکز امکانات در تهران از جمله این موارد بود که مورد سوال قرار گرفت. همچنین ضعف در مدیریت در بعضی از استان ها و عدم عدالت در پرداخت های داخل سازمان و اختلاف فاحشی که بین پرداخت های مختلف وجود دارد از دیگر موضوعات مطرح شده در این رابطه بود.  

نماینده مردم اسدآباد در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از محورهای این تحقیق و تفحص اعمال نظر غیر کارشناسی درباره ازکارافتادگی ها بود به این نحو که در مواردی بعضی از افراد که واقعا ازکارافتاده هستند اینگونه تشخیص داده نمی شوند و بعضا افرادی که ممکن است مشکلات آنها در حد از کار افتادگی نباشد، ازکارافتاده محسوب می شوند.

سرمدی محور بعدی این تحقیق و تفحص را عدم حمایت از کارگران ساختمانی و فرشبافان و بالطبع اقشار آسیب پذیر تحت حمایت این سازمان برشمرد و گفت: بحث آخر نیز فقدان اطلاع رسانی به موقع از ورود شستا به بازار بورس و سرمایه بود. اینها مواردی بود که مطرح شد و شخص متقاضی تحقیق و تفحص توضیحات لازم را ارائه کرد و مسئولین هم به دفاع و ارائه گزارش لازم پرداختند که در نهایت با رای مخفی اعضای کمیسیون اجتماعی این تحقیق و تفحص رای آورد که در صحن علنی مجلس مطرح شود.

وی در رابطه با دستور دوم  جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستور بعدی در رابطه با تحقیق و تفحص از صندوق تامین اجتماعی بازنشستگی صداوسیما بود که چند محور داشت. از جمله درآمدهای ارزی، ریالی، هزینه ها و واردات آنها تا نحوه فروش املاک و مستغلات و نحوه جذب نیرو در این صندوق، بحث اخذ ارز ۴۲۰۰ به مبلغ اخذ شده و نحوه هزینه کرد آن و حضور برخی از نمایندگان ادوار و بازنشستگان کشوری در این صندوق مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این موضوع نیز با بیان نماینده تحقیق و تفحص و دفاعی که مسئولین این صندوق از صداوسیما داشتند، در نهایت با اجماع نمایندگان کمیسیون اجتماعی این موضوع نیز رای مثبت گرفت و قرار شد بررسی و ادامه کار در صحن علنی مجلس پیگیری شود.