افراد حقیقی امروز ۱۲۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۱۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۶درصد یعنی ۸۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و « ستخراج کانه‌های فلزی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» و «خودرو و ساخت قطعات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «فجهان» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وگردش»، «خودرو» و «شاراک» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۲۴میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بانک گردشگری با برتری ۵۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۰نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۷۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۵۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

حقیقی حقوقی 00.08.17

تغییر مالکیت صنایع 0.08.19