۰ نفر

رییس سازمان بورس؛

شورای ثبات مالی در بازار سرمایه تشکیل می شود

۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۱۷
کد خبر: 578813
شورای ثبات مالی در بازار سرمایه تشکیل می شود

مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه مشترک با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد با تاکید بر اینکه ثبات، کلیدی ترین نکته در بازار سرمایه است گفت: به واسطه ارزش ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومانی بازار سرمایه، کوچک‌ترین تغییری در آن بسیار حائز اهمیت است و لذا تشکیل شورای ثبات مالی یک ضرورت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کالاخبر؛ عشقی افزود: مهم‌ترین عاملی که به نگرانی‌ها در بازار سرمایه دامن می‌زند، بی ثباتی است و البته این درحالی است که متغیرهای کلان بازار سرمایه در شرایط مطلوبی است. با این وجود امیدوارم با حضور دکتر صالح آبادی در کسوت ریاست کلی بانک مرکزی زبان مشترک بین هر دو بازار بهبود یابد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد: در حال حاضر ارزش بازار سرمایه حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان است و کوچک‌ترین تغییری در آن بسیار حائز اهمیت و در حوزه بسیار گسترده، اثرگذار خواهد بود در همین راستا، تشکیل شورای ثبات مالی یک ضرورت است و در حال حاضر، خلأ چنین شورایی، به وضوح احساس می شود.

وی ادادمه داد: موضوعاتی همچون نرخ ارز و نرخ تسعیر، نرخ سود بین بانکی و انتشار اوراق دولت، از جمله موضوعات حائز اهمیت برای بازار سرمایه است.

به گفته عشقی در حال حاضر حجم و تنوع بازار سرمایه به گونه‌ای است که در تمام حوزه‌ها فعال است و فکر می‌کنم هیچ تصمیمی در دولت اتخاذ نمی‌شود، مگر اینکه با بازار سرمایه مرتبط باشد و امیدوارم تشکیل کارگروه مشترک بین بانک مرکزی و سازمان بورس در این باره راهگشا باشند.