در هفته دوم آبان ماه، صندوق‌های ETF سهامی به طور متوسط، رشد ۰.۱درصدی را ثبت کردند و صندوق‌های مبتنی بر طلا، بدون تغغیر قیمت به کار خود پایان دادند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ صندوق‌های معامله‌پذیر سرمایه‌گذاری در سهام در هفته‌ای که گذشت، به طور متوسط ۰.۱درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها یک درصد افزایش یافت. این در حالی بود که شاخص کل بورس، رشد ۰.۳درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (سهامی، مختلط و شاخصی)

بیشترین بازدهی هفتگی قیمت ۳.۴درصد و مربوط به صندوق مدیریت ثروت بازنشستگی (مدیر) بود. همچنین بهترین عملکرد، در اختیار صندوق آوای معیار (آوا) قرار گرفت به طوری که خالص ارزش دارایی‌های آن، ۱.۶درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته، به صندوق ارزش آفرین بیدار اختصاص داشت. این صندوق برخلاف رشد ۰.۴درصدی ارزش دارایی‌های تحت تملکش، با افت ۱.۷درصدی قیمت مواجه شد.

صندوق سپهر اندیشه نوین (صنوین) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد. زیرا قیمت آن روی تابلو ۱۷.۶درصد زیرNAV  ابطال قرار دارد. صندوق فراز داریک نیز به عنوان گران‌ترین صندوق، با انحراف ۱۴.۴درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های دولتی

در طول هفته، صندوق واسطه‌گری مالی یکم ۳.۳درصد افزایش قیمت داشت و ارزش سبد بانکی و بیمه‌ای آن ۱.۸درصد ارتقا یافت. دومین صندوق دولتی یعنی صندوق پالایشی یکم، ۴.۸درصد رشد قیمت داشت درحالی که به ارزش سبد دارایی‌های پالایشگاهی آن ۱.۹درصد اضافه شد. بدین ترتیب قیمت «دارا یکم» ۲۳.۹درصد و «پالایش» ۱۹.۵درصد زیر NAV ابطال بسته شد.

صندوق‌های کالایی (طلا و زعفران)

طی هفته جاری، صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا، به طور میانگین بدون تغییر قیمت بودند. همچنین گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۰.۳درصد کاهش قیمت داشت و ۰.۸درصد زیر قیمت سکه بازار آزاد، به معاملات این هفته خود پایان داد.

از میان صندوق‌های کالایی، صندوق ETF گروه زعفران سحرخیز بهترین بازدهی (۷.۱درصد) را به نام خود ثبت کرد و حباب منفی این صندوق به ۱۲.۴درصد رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

بازدهی هفتگی صندوق‌ها 00.08.013

صنذوق‌های قابل معامله 00.08.13