۰ نفر

تاکید معاون اقتصادی رییس‌جمهور بر اهمیت ثبات مالی؛

رضایی برای حل مشکلات بورس راهکار داد

۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۲
کد خبر: 577104
رضایی برای حل مشکلات بورس راهکار داد

معاون اقتصادی رییس‌جمهور بر اهمیت ثبات مالی و همکاری نزدیک بانک‌ها و بازار سرمایه در زمینه ثبات بازار مالی تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محسن رضایی معاون افتصادی رییس جمهور روز سه شنبه در جلسه مدیریت نوسانات بازار سرمایه با حضور رئیس سازمان بورس، روسای ‌بانک های عامل و نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و خبرگان بازار سرمایه با اشاره به نقش و تاثیر بانک‌ها و بازار سرمایه در ثبات بازار مالی کشور، تصریح کرد: بانک‌ها و بورس، هر دو در ایجاد و تقویت ثبات نظام مالی کشور احساس مسئولیت کنند و برآیند همکاری های نزدیک آنها باید جلوگیری از نوسانات مختلف و در نهایت ثبات و آرامش در بازار مالی باشد.

وی با تاکید بر اهمیت ثبات مالی و همکاری نزدیک بانک‌ها و بازار سرمایه در زمینه ثبات بازار مالی، گفت: ارکان بازار مالی از جمله بانک‌ها و بازار سرمایه باید همکاری تنگاتنگی برای ایجاد ثبات در بازار مالی داشته باشند.

در این جلسه رییس سازمان بورس با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بازار سرمایه، پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف از جمله قیمت گذاری کالاها و سیاست های پولی و تجاری مطرح کرد.

مدیران بانک های عامل نیز در سخنان جداگانه‌ای راهکارهای حمایت از بازار سرمایه و بهبود نسبت های مالی را مطرح کردند.

در این جلسه مقرر شد پیشنهادات کوتاه مدت پس از بررسی‌های کامل در جریان تصویب نهایی قرار گیرد و در زمینه پیشنهادات میان مدت، بانک ها، بازار سرمایه، بانک مرکزی و وزارتخانه های امور اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت همکاری مشترکی برای تهیه برنامه جامع داشته باشند.