۰ نفر

بورس؛ هدف بعدی رییسی برای بازدید سرزده؟

۸ آبان ۱۴۰۰، ۷:۳۷
کد خبر: 575866
بورس؛ هدف بعدی رییسی برای بازدید سرزده؟

«بورس» در آخر هفته گذشته سهم کمی در فضای مجازی داشت و به نظر می‌‌‌رسید وضعیت نوسانی و نامساعد بازار سرمایه، حتی نای گله برای سهامداران نگذاشته و آنان هم ترجیح می‌دهند دیگر سکوت پیشه کنند. با این حال هنوز بخشی از این سهامداران در میان مطالب مختلفی که در صفحه‌‌‌های مجازی خود منتشر می‌کنند، گریزی هم به بورس می‌‌‌زنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، شاید مهم‌ترین مطلبی که در آخر هفته گذشته فعالان بورسی فضای مجازی را در این حوزه دست به قلم کرده بود، پیش‌بینی روند بازار در هفته جاری بود. پیش‌بینی‌‌‌هایی که البته بیشتر به گلایه و اعتراض شباهت داشت و خالی از کنایه هم نبود. برخی از این کاربران پیش‌بینی گروهی از تحلیلگران و کارشناسان بازار سرمایه را یادآور شدند که در یک سال گذشته بارها بهبود وضعیت بورس را وعده داده‌‌‌اند.

یکی از این کاربران که به نظر می‌‌‌رسید در بازار رمزارزها نیز فعال است در توییتر خود نوشت: «بورس الان یکساله قراره از شنبه برگرده! همون آدمای عادی بازدهیشون تو کریپتو از شماها که ادعا دارید خیلی بیشتره.» یکی دیگر از کاربران هم با تحلیل وضعیت بازار سرمایه در هفته‌‌‌های گذشته نوشته بود: «بازار سرمایه اینجوریه که از شنبه تا سه‌شنبه قرمز و صف فروشه، چهارشنبه‌ها یه نمه سبز میشه و میره تعطیلات! خسته نباشید از اینهمه برنامه‌ریزی و قانونمندی!»

کاربر دیگری هم برخی اخبار درباره احتمال از سرگیری مذاکرات را بازنشر کرده و با توجه به این خبر وضعیت بازار سهام را اینگونه پیش‌بینی کرده بود: «فعلا با توجه به خبر مذاکرات، بورس رفت تو شرایط رکود و ساید عملا. تا ۳-۴ ماه خبری نیست و اصلاح داریم.» 

سفرهای استانی و بازدیدهای سرزده رییس دولت سیزدهم هم یکی دیگر از موضوعاتی بود که دیروز موردتوجه کاربران بورسی فضای مجازی قرار گرفت. سیدابراهیم رییسی که روز جمعه برای بازدید از وضعیت زلزله‌‌‌زدگان اندیکا به خوزستان سفر کرده بود از سوی سهامداران فعال در فضای مجازی موردسوال قرار می‌‌‌گرفت که چرا مانند قبل از انتخابات نگران بازار سهام نیست و چرا یکی از بازدیدهای سرزده‌‌‌اش را به بورس اختصاص نمی‌‌‌دهد! یکی از این کاربران با اشاره به سفر رییسی به اندیکا و همچنین بازدید هفته گذشته او از یک پمپ بنزین پرسیده بود چرا رییس دولت سیزدهم یک بازدید هم از ساختمان بورس نمی‌‌‌کند؟! کاربران دیگری هم بودند که از رییسی می‌‌‌خواستند بورس را دریابد.

کاربری با نام «علیرضا» یکی از این افراد بود که با هشتگ «رییسی بورس را دریاب» نوشت: «جناب آقای رییسی! یکی از وعده‌های جنابعالی در زمان انتخابات رسیدگی فوری به وضعیت بورس بود. نه تنها هیچ حمایتی از بازار سرمایه نشد، بلکه با نوسان‌گیری الگوریتمی توسط عده‌ای سود جو ضرر و زیان مردم بیشتر شد. خبر دارید!؟»

«شهریار» هم کاربر دیگری بود که به مقایسه وضعیت بورس در دولت حسن روحانی و سیدابراهیم رییسی پرداخت و به این نکته اشاره کرد که «در زمان روحانی وقتی بورس به این وضعیت می‌‌‌رسید مردم جلوی در سازمان بورس جمع می‌شدند» برای او سوال بود که چرا امروز چنین اتفاقی نمی‌‌‌افتد! یکی دیگر از کاربران توییتر هم در واکنش به این وضعیت نوشت: «متاسفانه دولت قبل و دولت فعلی کاری کردن که همه پول‌ها از بورس فراری باشن. کاش پول‌هایی که سال ۹۹ وارد بورس شده بود به سمت تولید و طرح توسعه شرکت‌ها می‌رفت نه کسری بودجه.»

احسان اردکانی

نماینده مجلس

این ایام اعتراضات مردمی زیادی از نابودی باقیمانده سرمایه و اعتمادشان در بورس به نمایندگان مجلس می‌رسد. خاندوزی تا زمانی که وزیر اقتصاد نشده بود از پیگیری‌کنندگان جدی وضعیت بورس در مجلس و مطالبه از وزیراقتصاد بود. امیدوارم عمل به وعده‌‌‌ها و شعارهای قبلی را فراموش نکند.