۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

پرتفوی پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری سهم‌آشنا در هفته دوم آبان

۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۴۵
کد خبر: 575579
پرتفوی پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری سهم‌آشنا در هفته دوم آبان

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، پرتفوی پیشنهادی خود برای هفته دوم آبان ماه۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در سبدی که شرکت مشاور سرمایه‌‌گذاری سهم‌آشنا، در تاریخ ۶ آبان ماه ۱۴۰۰ ارائه داد، نام چهار نماد «فولاژ»، «وغدیر»، «کفرا» و «دالبر» برای سرمایه‌گذاری در میان‌مدت به چشم می‌خورد. همچنین این شرکت، «صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان» را برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد داده است.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری میان‌مدت شرکت سهم‌آشنا

سهام فولاد آلیاژی ایران با نماد «فولاژ» که ۱۰درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا است. نماد فولاژ، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قیمت پایانی ۱۶,۷۳۰ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا افزایش احتمالی ظرفیت تولید و فروش شرکت با بهره برداری از طرح توسعه را برای این سهم به عنوان مهمترین دلیل انتخابش اعلام کرده و هدف قیمتی ۲۰,۰۰۰ریالی را برای وسین مشخص کرده است که معادل بازدهی حدود ۲۰درصدی در میان‌مدت، برای سهامداران این شرکت است. 

سهام هلدینگ سرمایه‌گذاری‌غدیر‌ که با نماد «وغدیر» در بورس تهران معامله می‌شود دومین سهمی است که در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا قرار گرفته است. وغدیر که در پایان معاملات روز ۵ آبان ماه، با قیمت ۱۵,۳۵۰ریال به استقبال هفته آینده رفته، هدف قیمتی ۱۸,۰۰۰ریالی و رشد حدود ۱۷درصدی را در میان‌مدت پیش روی خود می‌بیند. وضعیت مناسب وغدیر که نشات گرفته از شرایط مناسب تکنیکی سهم است، باعث شده تا این نماد ۱۰درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت سهم‌آشنا را به خود اختصاص دهد.

سومین سهامی که در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا حضور دارد، سهام شرکت فرآورده‌‌های‌ نسوز ایران‌ با نماد «کفرا» است. کاهش بهای تمام شده با توجه به مجوز بهره‌برداری معدن مهم‌ترین دلیلی است که این سهام از سوی سهم‌آشنا به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده است. کفرا در روز چهارشنبه گذشته، قیمت پایانی ۱۷,۷۳۰ریال را ثبت کرد؛ بر اساس پیش‌بینی شرکت سهم‌آشنا، این نماد در میان‌مدت با رشد ۲۴ درصدی همراه شده و به قیمت ۲۲,۰۰۰ریال خواهد رسید.

شرکت البرز دارو با نماد بورسی «دالبر» سهم دیگری است که ۱۰درصد از این سبد پیشنهادی را به خود اختصاص داده است. بر اساس پیش‌بینی سهم‌آشنا، دالبر که در آخرین روز معاملاتی خود قیمت ۱۳,۹۳۰ریالی را تجربه کرده، در میان‌مدت قیمت ۱۷,۰۰۰ریال را هدف‌گذاری کرده است. در صورتی که دالبر به تارگت مورد نظر سهم‌آشنا دست پیدا کند، سودی بالغ بر ۲۲درصد را عاید سهامدارانش خواهد کرد. مجوز افزایش نرخ محصولات و شرایط تکنیکی مناسب دالبر اصلی‌ترین دلیلی بوده که سهم‌آشنا این شرکت داروسازی را برای سرمایه‌گذاری در سبد پیشنهادی هفته دوم آبان ماه ۱۴۰۰ قرار داده است.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری بلندمدت شرکت سهم‌آشنا

در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا، صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت امین آشنا ایرانیان، برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد شده است. این صندوق، اولین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی است که در سایت فیپیران، موفق به کسب درجه عملکرد ۵ستاره شده است. همچنین این صندوق به طور ماهیانه سود تقسیم می‌کند و میانگین بازدهی آن بیش از ۲۹ درصد بوده است. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، پیشنهاد کرده است که سهامداران ۶۰درصد از پرتفوی خود را به این صندوق اختصاص دهند.

لازم به ذکر است این سبد پیشنهادی توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری سهم‌آشنا، جهت بازنشر در اختیار اقتصاد آنلاین قرار گرفته و هرگونه سود و زیان، برعهده سرمایه‌گذار خواهد بود.