در بورس امروز ۱۲۵میلیارد تومان دارا یکم و ۱۴۰میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و ۵۹۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۸۰میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درامد ثابت کمند با ارزش ۳۱۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق افرا نماد پایدار (افران) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۴۰میلیارد تومان واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر را از حقوقی‌ها خریدند (۵۵.۵درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق پشتوانه سکه طلای لوتوس (طلا) را به ارزش بیش از سه میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۲.۲درصد معاملات).

دارندگان صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد ۱.۳درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) با زیان ۶درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۸.۹درصد) در رابطه با صندوق ثروت داریوش در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۲۶۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۱۷درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۱۸هزار و ۷۲۵میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۱.۲درصد) این گروه به صندوق طلا اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۵۹۵میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۸۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در چهار هزار و ۱۹۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۷۷۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید12