۰ نفر

سبد پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه‌ گذاری فاینتک در هفته نخست آبان

۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۴
کد خبر: 573647
سبد پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه‌ گذاری فاینتک در هفته نخست آبان

در سبدی که شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک، در تاریخ ۲۹مهر ماه ارائه کرده نام سه نماد فساپا، وسپه و کاما برای سرمایه‌گذاری میان مدت به چشم می‌خورد. همچنین این شرکت چهار سهم فولاد، مدیر، وغدیر و سشرق را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت پیشنهاد داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک، پرتفوی پیشنهادی خود برای هفته اول آبان ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری میان مدت شرکت فاینتک

سهام گروه ‌صنعتی‌ سپاهان‌ با نماد «فساپا» که ۱۵درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک است. نماد این شرکت، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قیمت پایانی ۱۹،۶۸۰ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک P/E آتی مناسبی را برای این سهم انتظار داشته و هدف قیمتی ۲۵،۰۰۰ریالی را برای فساپا مشخص کرده است که معادل بازدهی بیش از ۲۷ درصدی در میان مدت، برای سهامداران این شرکت است. 
 
سهام شرکت سرمایه‌گذاری سپه که با نماد «وسپه» در بورس تهران معامله می‌شود دومین سهامی است که در سبد پیشنهادی فاینتک قرار گرفته است. وسپه که در پایان روز ۲۸ مهر ماه، با قیمت ۸،۲۳۰ ریال به استقبال هفته آینده رفت، هدف قیمتی ۱۲، ۰۰۰ ریالی و رشد حدود ۴۵درصدی را در میان مدت پیش روی خود می‌بیند. وضعیت مناسب وسپه، باعث شده تا این نماد ۱۵درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت فاینتک را به خود اختصاص دهد.
 
سومین سهامی که در سبد پیشنهادی فاینتک حضور دارد، سهام شرکت باما با نماد «کاما» است. اصلاح قیمتی مناسب و وضعیت بنیادی مطلوب شرکت مهم‌ترین دلایلی هستند که این سهام از سوی فاینتک به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده است. کاما در روز چهارشنبه گذشته، قیمت پایانی ۹،۲۸۰ ریال را ثبت کرد؛ بر اساس پیش‌بینی شرکت فاینتک، این نماد در میان مدت با رشد ۲۹درصدی همراه شده و به قیمت ۱۲، ۰۰۰ ریال خواهد رسید.
 

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری بلندمدت شرکت فاینتک

شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، دیگر نمادی است که ۱۵درصد از پرتفوی پیشنهادی فاینتک را تشکیل داده است. بر اساس پیش‌بینی فاینتک در این سبد پیشنهادی، فولاد که در آخرین روز معاملاتی قیمت۱۰،۵۵۰ریالی را تجربه کرده، در بلندمدت، قیمت ۱۴، ۰۰۰ریال را هدف گرفته است. در صورتی که فولاد به این قیمت دست پیدا کند، سهامداران آن، سودی بالغ بر ۳۲درصدی را کسب خواهند کرد. گزارش‌های میان دوره‌ای و ماهانه مناسب و همچنین P/E آتی کم‌تر از ۵ نیز از جمله مهم‌ترین دلایلی است که فاینتک سهام فولاد را برای سرمایه‌گذاری در سبد پیشنهادی خود قرار داده است. 

در سبد پیشنهادی فاینتک، صندوق مدیریت ثروت بازنشستگان کشوری با نماد «مدیر» برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد شده است. دلیل انتخاب این صندوق از سوی فاینتک جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت؛ پرتفوی کم ریسک و بنیادی بوده، از طرفی هم عملکرد مناسبی را نیز در بازار از خود به نمایش گذاشته است. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک پیشنهاد کرده سهامداران ۱۵درصد از پرتفوی خود را به این صندوق اختصاص دهند. نماد مدیر، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قیمت پایانی ۹، ۶۷۶ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک هدف قیمتی ۱۵، ۰۰۰ریال را برای مدیر مشخص کرده که معادل بازدهی ۵۵درصدی در بلندمدت، برای سهامداران این شرکت است. 

شرکت سیمان‌ شرق‌ با نماد بورسی «سشرق» سهم دیگری است که ۱۵درصد از این سبد پیشنهادی را به خود اختصاص داده است. بر اساس پیش‌بینی فاینتک، سشرق که در آخرین روز معاملاتی قیمت ۸،۲۱۰ریالی را تجربه کرده، در بلندمدت قیمت ۱۶، ۰۰۰ریال را هدفگذاری کرده است. در صورتی که سشرق به قیمت ۱۶، ۰۰۰ریالی دست پیدا کند، صاجبان این سهم سودی بالغ بر ۹۴درصد را به‌دست می‌آورند. نزدیک بودن مجمع عمومی سالیانه جهت دریافت سود نقدی و P/Eآتی مناسب دلایلی هستند که فاینتک نماد سشرق را برای سرمایه‌گذاری در سبد پیشنهادی هفته نخست آبان ماه ۱۴۰۰ قرار داده است.
 
شرکت سرمایه‌گذاری ‌غدیر با نماد «وغدیر» آخرین گزینه پیشنهادی فاینتک در سبد پیشنهادی این هفته است که سهمی ۱۰ درصدی از پرتفو را به خود اختصاص می‌دهد. وغدیر که روز چهارشنبه هفته گذشته را با قیمت ۱۶،۱۳۰ریالی به پایان رسانده بود، طبق پیش‌بینی فاینتک در بلندمدت تارگت ۲۲، ۰۰۰ریالی را تجربه خواهد کرد که به معنای کسب سودی حدود ۳۶درصدی در بلندمدت است. فاینتک دلیل انتخاب وغدیر به عنوان سهمی مناسب جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت را P/NAV حدود ۰.۶ با احتساب پرتفوی غیربورسی و همچنین انتظار رشد شرکت‌های زیرمجموعه ذکر کرده است.
 
لازم به ذکر است این سبد پیشنهادی توسط شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک، جهت بازنشر در اختیار اقتصاد آنلاین قرار گرفته و هرگونه سود و زیان، برعهده سرمایه‌گذار خواهد بود.