۰ نفر

معاون سابق شرکت بورس به هیات مدیره جدید سازمان بورس توصیه کرد؛

بازنگری مقررات و رفع قوانین ضد و نقیض در بورس

۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۸
کد خبر: 571624
بازنگری مقررات و رفع قوانین ضد و نقیض در بورس

معاون سابق شرکت بورس با اشاره به این که هیات مدیره جدید سازمان بورس، این ویژگی را دارند تا در کمترین زمان مشکلات بازار سرمایه را حل کنند، به آنها توصیه کرد: بازنگری دقیق و عمیقی در قوانین و مقررات صورت گرفته و قوانین ضد و نقیض در این بازار رفع شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، امیرحمزه مالمیر در خصوص تغییر رییس و هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: آقای عشقی به لحاظ شخصیتی فردی سختکوش و سلامت است و از اشراف کافی به موضوعات مرتبط با بازار سرمایه نیز برخوردار می‌باشد؛ که البته این قابلیت به سبب فعالیت مستمر و درازمدت ایشان در بدنه ارکان بازار سرمایه حاصل شده است.

معاون سابق ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران افزود: همچنین هیات مدیره انتخابی سازمان بورس، بازار سرمایه را کاملا می‌فهمند و به سبب حضور در پست‌های مختلف مدیریتی در ارکان بازار سرمایه از این ویژگی برخوردار هستند تا در کمترین زمان ممکن اقدام رفع مشکلات این بازار کنند. ضمن این که تقریبا در کمتر مواردی در طول حیات این سازمان یکدستی سابقه کاری و فعالیت هیات مدیره در بدنه بازار سرمایه را شاهد هستیم و این موضوع می‌تواند به عنوان یکی از نقاط قوت و بارز هیات مدیره جدید سازمان بورس مطرح و در بهبود مشکلات این بازار موثر باشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه پس از آقای دکتر صالح آبادی، شاهد ثبات مدیریتی در سازمان بورس نبوده‌ایم و در دو سه سال گذشته نیز بارها رییس و هیات مدیره سازمان بورس دستخوش تغییر شده‌اند که از قضا این موضوع به کلیت بازار سرمایه نیز آسیب رسانده است. از این رو با توجه به سابقه، تخصص، سلامت و تعهد رییس و اعضای جدید هیات مدیره سازمان بورس امیدواریم از منظر مدیریتی هم شاهد ثبات بلندمدت در این رکن اساسی بازار سرمایه باشیم.

مالمیر با اشاره به لزوم تغییر و اصلاح قانون انتصابات هیات مدیره سازمان بورس ادامه داد: هر چند تغییر و جابجایی در سطوح مدیریتی سازمان بورس در مجموع امری طبیعی و گاهی لازم است، اما این تغییرات نباید مداوم باشد. به همین دلیل شاید لازم باشد تا قدری تغییر در قانون انتصابات هیات مدیره سازمان بورس نیز بوجود آید و در صورت عملکردی مناسب و موثر، اعضا دستکم برای دو دوره 5 ساله در این سمت ابقا شوند.

وی گفت: باز هم تاکید می‌کنم هر چقدر انتخاب اعضای هیات مدیره سازمان بورس درست و دقیق و در پی آن تغییرات مدیریتی کمتر باشد، این موضوع به نوعی در ثبات‌بخشی و تصویب قوانین بازار سرمایه موثر خواهد بود. این در حالی است که در سال‌های گذشته تغییرات نیروی انسانی در بدنه مدیریتی و کارشناسی سازمان بورس هم رسوخ کرده است که امیدواریم با ثباتی که در هیات مدیره این سازمان می‌بینیم، این ثبات به تمامی بخش‌ها و مدیریت‌های سازمان بورس نیز بسط یافته و با تکیه بر توان و تخصص کارشناسی موجود در این سازمان شاهد بهبود شرایط بازار سرمایه باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: نقطه مثبت دیگر هیات سازمان بورس، یکدستی این تیم است که این موضوع می‌تواند به کاهش حواشی و افزایش همیاری و همگرایی در بالاترین رکن بازار سرمایه بینجامد و در نهایت نیز شاهد تعمیق و شفایت و همچنین کارایی بیشتر بازار سرمایه در نظام اقتصادی کشور باشیم.

مالمیر همچنین در توصیه با هیات مدیره جدید سازمان بورس یادآور شد: با توجه به تعمیق بازار سرمایه و موارد مرتبط به آن، لازم است بازنگری دقیق و عمیقی در قوانین و مقررات موجود صورت گرفته و قوانین ضد و نقیض در بازار سرمایه رفع شود؛ که البته تحقق این امر نیاز به تلاش شبانه‌روزی، صبر و حوصله و صرف وقت در ابتدای امر دارد.

وی اذعان داشت: همچنین انتظار می‌رود هیات مدیره جدید سازمان از سعه صدر کافی نسب به انتقادات برخوردار باشند و کمتر حرف بزنند، بیشتر بشنوند و با عتماد به بدنه کارشناسی و همچنین استفاده از نظرات کارشناسان بدنه سازمان بورس بیشتر عمل کنند. البته با توجه به شناختی که از اعضای جدید هیات مدیره بورس داریم، این اتفاق نیز خواهد افتاد.