افراد حقیقی امروز هزار و ۲۴۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام صنایع شیمیایی کیمیاگران بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود هزار و ۲۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۹۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۷درصد یعنی هزار و ۹۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۸درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «استخراج سایر معادن» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شکام»، «شپنا» و «فوکا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فرابورس»، «کیمیاتک» و «کی بی سی» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز معادل ۱۸۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فرابورس ایران با برتری ۷۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۱۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۳۳۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

حقیقی حقوقی 00.06.30

تغییر مالکیت صنایع 0.06.30