۰ نفر

عضو کمیسیون عمران مجلس:

زیرساخت‌ های بازار سرمایه به یاری یک میلیون مسکن می‌ آیند

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰
کد خبر: 563240
زیرساخت‌ های بازار سرمایه به یاری یک میلیون مسکن می‌ آیند

عرضه مصالح ساختمانی در بازار سرمایه در مقیاس کلان می‌تواند تأثیر مثبت بر قیمت‌ها داشته و از ایجاد بازار مکاره جلوگیری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: برای ساخت یک میلیون مسکن در هر سال، که از اساسی‌ترین نیازهای مردم کشور به شمار می‌آید، وزارت خانه‌های صمت، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و وزارت نفت، همکاری خواهند کرد.

اسماعیل حسین زهی بیان کرد: در کنار تلاش برای هماهنگ کردن سیستم بانکی به منظور تخصیص تسهیلات برای طرح مورد نظر، استفاده از زیرساخت‌های بازار سرمایه هم برای تامین مالی این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم خاش در مجلس تصریح کرد: عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا برای پروژه‌های بزرگی چون ساخت یک میلیون دستگاه آپارتمان، برای شفاف سازی قیمت مصالح  قابل توجه خواهد بود.

وی گفت: یکی از کارکردهای بازار سرمایه، کشف قیمت بر اساس عرضه و تقاضا است و ایجاد بستر عرضه مصالح ساختمانی در بازار سرمایه در مقیاس کلان می‌تواند تأثیر قیمتی خود را داشته و از ایجاد بازار مکاره جلوگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهمترین مزیت بورس کالا تشکیل بستری شفاف برای کشف نرخ واقعی یک محصول بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا است و این مزیت می تواند مورد استقبال بسیاری از سرمایه گذاران قرار گیرد.

به گفته حسین زهی؛ با عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا، شاهد منطقی شدن و کاهش قیمت محصولات خواهیم بود. با این اقدام مصالح ساختمانی بر اساس وضعیت بازار و میزان عرضه و تقاضا کشف قیمت خواهد شد و طی سال های اخیر به دلیل فعالیت دلالان و سودجویان، قیمت مصالح ساختمانی بالا رفته بود که امید است با عرضه این محصولات در بورس، جلوی این اقدامات گرفته شود.

نماینده مردم خاش در مجلس خاطر نشان کرد: بازار سرمایه به عنوان یکی از بهترین حوزه‌ها برای جذب نقدینگی در جامعه و هدایت آن به سوی تولید به شمار آمده و مجلس شورای اسلامی نیز حمایت‌های خود را از این بازار اعلام کرده است.