۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«توسن» تخصیص یافت

۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶
کد خبر: 562570
«توسن» تخصیص یافت

١٠درصد از سهام شرکت سامانه‌های نرم‌افزاری نگین، امروز (٢۴شهریورماه) در فرابورس ایران به صورت ترکیبی، عرضه اولیه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ ١٠درصد از سهام شرکت سامانه‌های نرم‌افزاری نگین با نماد «توسن»، امروز (٢۴شهریورماه) در فرابورس ایران به صورت ترکیبی، عرضه اولیه شد که در این عرضه اولیه، قیمت کشف‌شده به ازای هر سهم، ٧۶٣٠ ریال بود و ٢ میلیون و ٩٨هزار و ۶٣۵ کد معاملاتی در این عرضه اولیه شرکت کردند که تعداد سرمایه‌گذاران واجد شرایط مشارکت‌کننده در کشف قیمت، ١۵٨ صندوق بوده است. 

با قیمت کشف‌شده در مرحله اول، پنج درصد دیگر به سهامداران حقیقی و حقوقی اختصاص می‌یابد. حداکثر سهام قابل خرید در مرحله دوم، ٢٠۴ سهم است.

حداکثر سهام تخصیص‌یافته به هر سرمایه‌گذار واجد شرایط، ۶۵٠هزار و ٨٠۴ سهم بوده است. ۵۰درصد از سهام خریداری‌شده در روز عرضه اولیه توسن توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های مذکور) تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت. 

عرضه به روش ترکیبی، به عنوان مدلی جدید در عرضه‌های اولیه تعیین شده است. در این شیوه، مدل ثبت سفارش در دو مرحله انجام می‌شود. به این ترتیب که در مرحله اول بخشی از سهام (۷۰ تا ۱۰۰درصد کل سهام قابل عرضه به تشخیص بورس)  که برای عرضه اولیه مشخص می‌شود، به سرمایه‌گذاران واجد شرایط یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری از قبیل  ETFها و صندوق‌های صدور و ابطال‌ یا همان Mutual Funds اختصاص داده می‌شود.

photo_2021-09-15_14-36-16