افراد حقیقی امروز ۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام فولاد مبارکه اصفهان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هفت هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۷درصد یعنی هزار و ۱۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فولاد»، «شپنا» و «برکت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «کنور»، «شستا» و «اتکای» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۱۹میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی توسعه معدنی و صنعتی صبانور با برتری ۴۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۸۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۹۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

حقیقی حقوقی 00.06.17

تغییر مالکیت صنایع 0.06.17