۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به پرتفوی گروه دارویی برکت در مرداد ماه

۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۴۶
کد خبر: 557578
نگاهی به پرتفوی گروه دارویی برکت در مرداد ماه

ارزش بازاری شرکت گروه دارویی برکت در پنجمین ماه سال ۱۴۰۰، به حدود چهار هزار و ۹۰میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت حدود ۵۵میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید به ثبت رساند.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در مرداد ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری شرکت گروه دارویی برکت با حدود هزار و ۸۰۷میلیارد تومان افزایش به حدود چهار هزار و ۹۰میلیارد تومان رسید. افزایش هزار و ۸۰۷ میلیارد تومانی ارزش هلدینگ البرز (از گروه مواد و محصولات دارویی)، بیشترین تاثیر را بر این رشد داشت. در طرف دیگر دارو سازی تولید دارو با افت ۶۴میلیون تومانی بیشترین تاثیر منفی را بر پرتفو این شرکت گذاشت.

«برکت» در پنجمین ماه از سال جدید، تنها حدود ۵۵میلیارد تومان در سهام هلدینگ البرز سرمایه‌گذاری کرد و در سایر شرکت‌های خارج از بورس سرمایه‌گذاری نکرد.

در پایان مرداد ماه، مالکیت «برکت» در صنعت مواد و محصولات دارویی، حدود ۵۲.۸درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی این نماد را به خود اختصاص داده است. 

گروه مواد و محصولات شیمیایی با حدود ۴۶.۶درصد و سایر صنایع با حدود ۰.۵درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت گروه دارویی برکت قرار دارند.

گفتنی است سهام هلدینگ البرز حدود ۹۹.۹درصد ارزش پرتفو این شرکت را تشکیل می‌دهد. همچنین سهام دارو سازی تولید دارو با ۰.۰۲درصد مالکیت در رتبه‌ بعدی ارزش بازاری پرتفو شرکت سرمایه‌گذاری برکت قرار دارند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

برکت مرداد