۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

درآمد ۳۳۰میلیارد تومانی صبا از فروش و سود سهام / جهش دو هزار و ۲۹۰میلیارد تومانی ارزش بازاری صبا در مرداد ماه

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵
کد خبر: 557206
درآمد ۳۳۰میلیارد تومانی صبا از فروش و سود سهام / جهش دو هزار و ۲۹۰میلیارد تومانی ارزش بازاری صبا در مرداد ماه

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین در مرداد ماه ۱۴۰۰ به حدود ۴۱هزار و ۸۰۰میلیارد تومان رسید. همچنین صبا از فروش بخشی از سهام خود، ۱۵۰میلیارد تومان سود کسب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ گزارش عملکرد ماهانه شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین که در سامانه کدال منتشر شد، نشان از افزایش دو هزار و ۲۹۰میلیارد تومانی ارزش بازاری این شرکت در مرداد ماه ۱۴۰۰ دارد. با این رشد، ارزش بازاری صبا در پایان مرداد ماه به ۴۱هزار و ۸۰۰میلیارد تومان رسید.

صنعت استخراج کانه‌های فلزی با افزایش ۶۰۰میلیارد تومانی، بیشترین رشد ارزش را از میان صنایعی که صبا بخشی از سهام شرکت‌های آن را در اختیار دارد را تجربه کرد. همچنین ارزش بازاری گروه فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط ۵۶۰میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری‌ها ۴۰۰میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. گروه‌های شیمیایی، فلزات اساسی، بانکی‌ها و دارویی‌ها نیز از صنایعی بودند که نقش مهمی در رشد ارزش بازاری صبا در مرداد ماه داشتند.

در پایان مرداد ماه ۱۴۰۰، سهم نمادهای صنعت محصولات شیمیایی از پرتفوی صبا به ۴۲.۸درصد رسید. همچنین گروه استخراج کانه‌های فلزی ۱۸.۹درصد، بانکی‌ها ۸.۵درصد و فلزات اساسی ۶.۹درصد از پرتفوی صبا را به خود اختصاص دادند. گفتنی است حدود ۱۰.۱درصد پرتفوی صبا، متشکل از اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی است.

شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین در مرداد ماه، مجموعا ۳۸۰میلیارد تومان سهام شرکت‌های بورسی شامل رمپنا، رانفور، دانا، فباهنر و همچنین اوراق مشارکت پذیرفته شده در بورس خریداری کرد. از سویی دیگر صبا در مرداد ماه از فروش بخشی از سهام‌ها و اوراق در اختیار خود، ۱۵۰میلیارد تومان سود شناسایی کرد.

لازم به ذکر است با درآمد ۳۳میلیاردی صبا از سود سهام در مرداد ماه، مجموع این درآمدها در سال مالی منتهی به ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، به حدود ۱۸۰ میلیارد تومان رسید.

در پایان مرداد ماه بیش از ۲۷.۳درصد از پرتفوی صبا به شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین تعلق پیدا کرد. شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، بانک تجارت، بانک ملت، و تامین سرمایه امین دیگر شرکت‌هایی هستند که بیشترین سهم را از پرتفوی صبا تصاحب کرده اند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

صبا