۰ نفر

سبدگردان آسمان ۱۰ ساله شد / ۱۰,۰۰۰ درصد بازدهی در ۱۰ سال

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۰
کد خبر: 557188
سبدگردان آسمان ۱۰ ساله شد / ۱۰,۰۰۰ درصد بازدهی در ۱۰ سال

سبدگردان آسمان به عنوان پیشگام صنعت مدیریت دارایی کشور 10 ساله شد.

این شرکت مدیریت دارایی که از مرداد ماه 1390 فعالیتش را با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز کرده است، توانسته طی یک دهه فعالیت به ایرانیان اقصی نقاط ایران خدمات سبدگردانی اختصاصی و صندوق های سرمایه گذاری ارائه کند.

سبدگردان آسمان همچنین با تحقق بازدهی 10,000 درصدی در 10 سال گذشته به لحاظ عملکرد پیشرو صنعت مدیریت دارایی ایران قرار گرفته است.

عملکرد سبدگردانی اختصاصی آسمان

سبدگردان آسمان در سال 1390 فعالیت سبدگردانی اختصاصی خود را فعال کرد و به اذعان گزارش های سازمان بورس و اوراق بهادار همواره در جمع برترین های بازدهی زمانی-وزنی (TWRR) سبدگردان های کشور قرار داشته است.

عملکرد صندوق های سرمایه گذاری آسمان

آسمان اولین صندوق سرمایه گذاری خود را در شهریور 1391 با نام آسمان یکم تاسیس کرد. این صندوق سرمایه گذاری از نوع سهامی است و طی حدود 9سال فعالیتش بیش از 9400 درصد بازدهی محقق کرده است. سرمایه‌گذارانی که علاقمند به کسب بازدهی متناسب با شاخص کل بورس هستند و سطح ریسک‌پذیری بالایی دارند، می‌توانند در این صندوق‌های سرمایه‌گذاری کنند. در این نوع سرمایه‌گذاری، افق بلندمدت (حداقل یک ساله) می‌تواند شخص را به اهداف سرمایه‌گذارای‌اش نزدیک کند. افراد می‌توانند منابع مازاد بر نیاز اولیه را در صندوق‌های در سهام سرمایه‌گذاری نمایند.

دومین صندوق سرمایه گذاری آسمان، در مرداد ماه 1392 فعالیتش را آغاز کرد. نام این صندوق آسمان خاورمیانه است و در گروه صندوق های مختلط قرار می گیرد. این صندوق طی حدود 8 سال فعالیت 3500 درصد بازدهی محقق کرده است. صندوق‌ سرمایه‌گذاری مختلط مناسب سرمایه‌گذارانی با سطح ریسک‌پذیری متوسط و دید بلندمدت است، افرادی که سود بیشتر از سود بانکی برایشان جذاب است و از سوی دیگر قادر به تحمل ریسک بالای بازار سهام نیز نیستند.

سومین صندوق تاسیسی آسمان، آسمان آرمانی با نماد آساس است. این صندوق، سهامی قابل معامله در بورس است و سرمایه گذاران می توانند از طریق پنل آنلاین کارگزاری اقدام به خرید و فروش واحد کنند. سرمایه‌گذارانی که علاقمند به کسب بازدهی متناسب با شاخص کل بورس هستند و سطح ریسک‌پذیری بالایی دارند، می‌توانند در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند. در این نوع سرمایه‌گذاری، افق بلندمدت (حداقل یک ساله) می‌تواند شخص را به اهداف سرمایه‌گذارای‌اش نزدیک کند.

آساس سال 1392 تاسیس شده است و طی کمتر از 8 سال فعالیت حدود 2000 درصد بازدهی محقق کرده است.

چهارمین صندوق سرمایه گذاری مدیریت دارایی آسمان، صندوق با درآمد ثابت آسمان امید است. این صندوق قابل معامله در بورس است و سرمایه گذاران می توانند از طریق پنل آنلاین کارگزاری اقدام به خرید و فروش واحد کنند. نماد این صندوق در بورس آسامید است و بهمن 1397 تاکنون 61 درصد بازدهی محقق کرده است.

آسمان امید با کمترین ریسک، مناسب‌ترین بازدهی را نصیب سرمایه‌گذار می‌کند. این صندوق مناسب افراد ریسک گریز است و نسبت به سرمایه‌گذاری در بانک گزینه مناسب‌تری قلمداد می‌شود.

دستاوردها

برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری از نگاه رتبه بندی پارت

سیستم رتبه‌بندی صندوق‌ها پردازش اطلاعات مالی پارت در جدیدترین گزارش های منتشره (براساس اطلاعات موجود صندوق های سرمایه کذاری از ابتدای فعالیت تا انتهای تیرماه 1400) صندوق های مدیریت دارایی آسمان را در جمع برترین های گروه های صندوقی سهامی، مختلط و بادرآمد ثابت قرار داده است. 

صندوق آسمان یکم سبدگردان آسمان به عنوان برترین صندوق سرمایه گذاری سهامی کشور در بین 80 صندوق سهامی معرفی شد. رتبه‌بندی فوق بر اساس امتیاز‌دهی به معیارهای ۱۵ ‌گانه مربوط به فعالیت و عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری براساس مدل انحصاری شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت حاصل شده است.

پردازش اطلاعات مالی پارت همچنین رتبه دوم این دوره صندوق های سرمایه گذاری مختلط را به آسمان خاورمیانه اختصاص داده است.

شایان ذکر است که در این رتبه بندی، آسمان امید رتبه نهم صندوق های بادرآمد ثابت را از بین 75 صندوق کسب کرده است.

2

5 ستاره های بازار سرمایه از نگاه فیپیران

مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران (فیپیران) به صورت مرتی درجه بندی عملکرد حدود 250 صندوق های سرمایه گذاری کشور را در سه بازه زمانی یک، سه و پنج ساله مورد بررسی و محاسبه قرار می دهد و نتایج آن را منتشر می کند.

درجه‌بندی عملکرد صندوق‌ها، مبتنی بر یک مدل کاملاً کمّی است و طوری طراحی شده است که سرمایه گذاران را قادر سازد عملکرد گذشته هر صندوق را پس از تعدیل بر مبنای ریسک، در مقایسه با صندوق های همتای خود ارزیابی کند.

در گروه صندوق های سرمایه گذاری سهامی که حدود 80 صندوق هستند، فقط چهار صندوق توانسته نشان 5 ستاره را برای سه بازه زمانی یک ساله، ۳ ساله و ۵ ساله کسب کنند که دو صندوق تحت مدیریت سبدگردان آسمان است. صندوق‌های آسمان یکم و آسمان آرمانی (آساس) 5 ستاره ای‌های بازار سرمایه در گروه صندوق های سهامی هستند.

در گروه صندوق‌های مختلط نیز فقط صندوق آسمان خاورمیانه نوانسته است در دو دوره سه و پنج ساله نشان 5 ستاره مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران را کسب کند؛ این صندوق همچنین در دوره یکساله نشان 4 ستاره را دریافت کرده است.