۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به پرتفوی سرمایه گذاری مس سرچشمه در مرداد ماه

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹
کد خبر: 557063
نگاهی به پرتفوی سرمایه گذاری مس سرچشمه در مرداد ماه

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در پنجمین ماه سال ۱۴۰۰، به حدود ۳۹۰میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت حدود ۱۸میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید به ثبت رساند.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در مرداد ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با حدود ۴۴میلیارد تومان افزایش به حدود ۳۹۰میلیارد تومان رسید. افزایش ۴۵میلیارد تومانی ارزش ملی صنایع مس ایران (از گروه فلزات اساسی)، بیشترین تاثیر را بر این رشد داشت. همچنین سرمایه‌گذاری غدیر با حدود هفت میلیارد تومان رشد در رده بعد قرار گرفت. در طرف دیگر سایر شرکت های پذیرفته شده در بورس با افت ۱۷میلیارد تومان بیشترین تاثیر منفی را بر پرتفو این شرکت گذاشت.

«سرچشمه» در پنجمین ماه از سال جدید، حدود ۱.۵میلیارد تومان سهام سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و حدود ۱۶میلیارد تومان سهام شرکت ملی صنایع مس ایران خریداری کرد. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در این مدت در سایر شرکت‌های خارج از بورس سرمایه‌گذاری نکرد.

در پایان مرداد ماه، مالکیت «سرچشمه» در صنعت سرمایه گذاری‌ها، حدود ۳۱درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی این نماد را به خود اختصاص داده است. گروه فلزات اساسی با حدود ۲۸درصد و گروه واسطه‌گر‌ی‌های مالی و پولی با حدود ۲۲درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه قرار دارند.

گفتنی است سهام ملی صنایع مس ایران حدود ۷۲درصد ارزش پرتفو این شرکت را تشکیل می‌دهد. همچنین سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری غدیر با ۱۰درصد و ذوب آهن اصفهان و مادر (هلدینگ) صنایع پتروشیمی خلیج فارس با دو درصد مالکیت در رتبه‎های بعدی ارزش بازاری پرتفو شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه قرار دارند.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن ها کلیک کنید

سرچشمه مرداد

پرتفو سرچشمه مرداد