۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سود ۵۰میلیارد تومانی وبوعلی از فروش سهام در مرداد ماه / ارزش بازاری وبوعلی ۳۹۰میلیارد تومان صعود کرد

۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۳۹
کد خبر: 556505
سود ۵۰میلیارد تومانی وبوعلی از فروش سهام در مرداد ماه / ارزش بازاری وبوعلی ۳۹۰میلیارد تومان صعود کرد

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی در مرداد ماه ۱۴۰۰، به دو هزار و ۳۵۰میلیارد تومان رسید. وبوعلی در این مدت بیش از ۳۳میلیارد تومان سهام جدید خرید و ۱۵میلیارد ت.مان سود مجمع دریافت کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ گزارش وضعیت پرتفوی شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی که امروز توسط این شرکت منتشر شد، نشان از افزایش ۳۹۰میلیارد تومانی ارزش بازاری این شرکت در ماه مرداد دارد. به این ترتیب ارزش بازاری وبوعلی در پایان این ماه به دو هزار و ۳۵۰میلیارد تومان رسید.

نمادهای گروه فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط با رشد ۱۹۰میلیارد تومانی، شیمیایی‌ها با رشد ۱۰۰میلیاردی و استخراج کانه‌های فلزی با افزایش ۳۸میلیاردی بیش‌ترین اثر مثبت بر ارزش بازاری وبوعلی را رقم زدند. با این وجود ارزش بازاری گروه پالایشی، ۴۴۰میلیون تومان کاهش یافت.

در پایان مرداد ماه گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با تخصیص ۳۳.۷درصد از پرتفوی وبوعلی به خود، در این زمینه پیشتاز است و صنایع محصولات شیمیایی و بانکی‌ها در رده‌های بعد قرار می‌گیرند.

همچنین در میان نماد‌ها، فولاد با تشکیل ۱۱.۱درصد از پرتفوی بوعلی، در این زمینه از باقی نمادها پیشی گرفته است. پس از آن دماوند با ۹.۴درصد، کالا با هشت درصد، کچاد با ۷.۴درصد و بورس با ۶.۲درصد بیش‌ترین سهم از پرتفوی بوعلی را دارند.

وبوعلی در مرداد ماه سهام پنج شرکت بورسی را به ارزش مجموعا ۳۳میلیارد تومان خریداری کرد. خرید سهام فارس، وصندوق، شگویا، سیتا  و حق تقدم‌ داروسازی ابوریحان، سرمایه‌گذاری‌های جدید وبوعلی در مرداد ماه بودند.

از طرفی وبوعلی بخشی از سهام خود در نماد‌های وتجارت، شپنا، زاگرس، فملی، شرانل، ما، کاوه، نوین و دابور را به فروش رساند و از این طریق ۵۰میلیارد تومان سود شناسایی کرد.

لازم به ذکر است با توجه به برگزاری مجامع دو شرکت فولاد مبارکه و سرمایه‌گذاری دارویی تامین در مرداد ماه، وبوعلی ۱۵میلیارد تومان از سود سهام این دو شرکت درآمد کسب کرد.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

بوعلی