۰ نفر

انتظار رشد فروش "فسپا" در نیمه دوم سال ۱۴۰۰

۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹
کد خبر: 556408
انتظار رشد فروش "فسپا" در نیمه دوم سال ۱۴۰۰

مهدی رسولی –کارشناس تحلیل شرکت مشاورسرمایه گذاری فاینتک در گفت و گو با اقتصاد آنلاین گفت: گروه صنعتی سپاهان، ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن لوله گازی در اختیار دارد که باتوجه به مشکلات کمبود برق در تابستان ۱۴۰۰ و کمبود مواد اولیه (ورق فولادی) حدود ۶۰ درصد ظرفیت اسمی در حال فعالیت است.

به گزارش اقتصادآنلاین،وی افزود: ارزش بازار شرکت در تاریخ 3 شهریورماه 1400 چیزی حدود 3 هزار میلیارد تومان است که برابر با شرکت هم‌گروه سپنتا است؛ در حالی که ظرفیت اسمی 2 برابری نسبت به آن دارد. همچنین شرکت مالکیت 1.44 درصدی بانک خاورمیانه و 100 درصد شرکت لوله و نورد پروفیل سپاهان است که در سال 99 حدود 83 میلیارد تومان داشته است. 

کارشناس تحلیل شرکت مشاورسرمایه گذاری فاینتک بیان کرد: این شرکت قصد افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی را دارد و باتوجه به افزایش دلار و قیمت‌های جهانی و همچنین انتظار افزایش فروش در نیمه دوم سال 1400 سود شرکت بدون در نظر گرفتن شرکت های زیر مجموعه چیزی حدود 800 الی 900 تومان با سرمایه اسمی فعلی است . 

رسولی تصریح کرد: باتوجه به شرکت‌های زیرمجموعه و سود سال 1400 سرمایه‌گذاری در این شرکت کم‌ریسک است و بازدهی 30 الی 40 درصدی تا پایان سال 1400 دور از انتظار نیست.