افراد حقیقی در بورس امروز ۱۹۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام سمگا بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۱۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۹هزار و ۸۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۸درصد یعنی هزار و ۷۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «هتل و رستوران» و «زراعت و خدمات وابسته» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «خودرو و ساخت قطعات» و  «سرمایه‌گذاری‌ها» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «سمگا»، «فولاد» و «سپید» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شتران»، «خساپا» و «خودرو» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی حدود ۱۱۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت تهران با برتری حدود ۶۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۰۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۵۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید

تغییر مالکیت حقیقی حقوقی31.05.1400

بیشترین تغییر مالکیت صنایع 31.05.1400