۰ نفر

تامین مالی ۴ کسب و کار نوپا در فرابورس

۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۵
کد خبر: 554188
تامین مالی ۴ کسب و کار نوپا در فرابورس

مدیر نهاد‌های مالی فرابورس ایران گفت: ۴ کسب و کار نوپا از طریق سکو‌های تامین مالی در فرابورس، اقدام به جمع آوری وجوه برای راه اندازی کسب و کار کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، عارف علیقلی‌پور مدیر نهاد‌های مالی فرابورس ایران در توضیح روش تامین مالی مذکور گفته است: در فرابورس کسب و کار‌های نوپا می‌توانند با استفاده از ابزاری نوین به نام «سکو‌های تامین مالی»، اقدام به جمع آوری منابع مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار کنند.

پرداخت سرمایه مورد نیاز کسب وکارها تا سقف 10 میلیارد تومان

وی افزود: در این مدل تامین مالی پولی که باید صرف راه اندازی کسب وکار مذکور شود توسط مردم و سرمایه گذاران پرداخت می شود به این صورت که مردم براساس فراخوان سکو‌های تامین مالی، با طرح‌ها آشنا می‌شوند و با بررسی ارزشمند بودن طرح ها، وجوه خود را پرداخت می‌کنند.

مدیر نهاد‌های مالی فرابورس ایران گفت: تامین مالی برای هر طرح تا سقف ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

علیقلی پور با بیان این که روش تامین مالی مذکور در احال اجراست، گفت: در فرابورس ۵ طرح مجوز جمع آوری منابع مالی از طریق ابزار تامین مالی جمعی دریافت کردند که از این تعداد ۴ طرح موفق به جمع آوری وجوه شده و یک طرح تامین مالی و وجوه حاصل از آن به سرمایه گذاران پرداخت شد و ۳ طرح دیگر نیز در حال جمع آوری پول از طریق سکوی مالی است و تا یکسال فرصت دارند پول را به مردم بازگردانند.

سرمایه گذاری در کسب وکارهای نوپا پرریسک است

این مقام مسئول فرابورس بیان کرد: اکثر کسب و کار‌های که انتخاب می‌شوند نوپا هستند و بدلیل نداشتن تراز مالی مناسب و نداشتن اعتبار برای دریافت تسهیلات از بانک ها، نمی‌توانستند طرح‌های خود را به یک کسب و کار تبدیل کنند بر همین اساس با تامین مالی جمعی در فرابورس این شکاف مالی برطرف شده است و مردم با اعتماد به کسب و کار اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند.

علیقلی پور با بیان اینکه این ابزار پر ریسکی است سرمایه گذاران حتما باید به آن توجه کنند گفت: ضمانت نامه‌هایی در نظر گرفته شده است، اما مردم برای سرمایه گذاری باید در نظر داشته باشند که این ابزار، پر ریسک است.

گفتنی است؛ مدیر نهاد‌های مالی فرابورس ایران در توضیحاتی که به واحد مرکز خبر صدا و سیما داده ، مورد ساز وکار و جزئیات توافق بین سرمایه گذارانی که پول مورد نیاز صاحبان کسب وکار را فراهم می کنند و صاحبان کسب وکارها توضیح دقیقی نداده و برای مثال مشخص نکرده است صاحبان کسب وکار در صورت دریافت پول مورد نیاز خود باید دقیقا چقدر سود بابت آن پرداخت کنند. متقاضیان این نوع تامین مالی برای جزئیات بیشتر به سایت شرکت فرابورس مراجعه کنند یا با این شرکت تماس بگیرند.