۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«مدیریت»؛ پنجمین عرضه اولیه سال جاری فرابورس ایران / مراسم یک دیدار، یک عرضه به معرفی «مدیریت» پرداخت

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸
کد خبر: 552775
«مدیریت»؛ پنجمین عرضه اولیه سال جاری فرابورس ایران / مراسم یک دیدار، یک عرضه به معرفی «مدیریت» پرداخت

سهام شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری با نماد «مدیریت»، روز جاری در فرابورس ایران عرضه اولیه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در عرضه اولیه روز جاری نماد «مدیریت»، قیمت کشف‌شده به ازای هر سهم، ۵۰۲۳ ریال بود. در این عرضه اولیه، ۲۲۵ میلیون سهم معادل ۱۵درصد از سهام کل شرکت عرضه شد که حداکثر سهام تخصیص یافته به هر کد معاملاتی، ۷۶ سهم بود. میزان مشارکت در عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، ۲ میلیون و ۸۱۳هزار و ۹۴۴ کد معاملاتی بود.

مهدی عظیمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در فروردین ۱۳۸۷ به ثبت رسید. سرمایه اولیه شرکت، ۱۰۰ میلیون ریال بود و شرکت در اسفند ۱۳۹۱ نزد سازمان بورس به‌عنوان نهاد مالی ثبت شد. در سال ۱۳۹۵ نیز سال مالی شرکت از پایان اسفند به پایان آذرماه تغییر کرد.

وی تصریح کرد: در شهریورماه سال گذشته، شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر کرد و این مجموعه طی اسفندماه همان سال به‌ عنوان شصت‌ و هفتمین شرکت پذیرفته‌شده در بازار اول فرابورس قرار گرفت.

به گفته عظیمی، سرمایه‌گذاری در سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اوراق مشارکت و سایر انواع اوراق بهادار، مسکوکات، فلزات گران‌بها، گواهی سپرده بانکی و سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز، دارایی‌های فیزیکی، پروژه‌های تولیدی و پروژه‌های ساختمانی و ارائه خدمات مرتبط با بازار سرمایه اعم از تضمین نقدشوندگی و بازارگردانی اوراق بهادار، تعهد پذیره‌نویسی اوراق بهادار و مشارکت در ارکان صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مهم‌ترین موضوعات فعالیت این شرکت است.

عظیمی خاطرنشان کرد: نمادهای فملی ۸درصد، البرز ۵درصد و فولاد نیز ۵درصد از بهای تمام‌شده پرتفوی را در اختیار دارند و درمجموع بهای تمام‌شده پرتفوی شرکت برابر با ۸۷۴میلیارد تومان و ارزش فروش، ۱۵۱۹ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: به دلیل وزن بالای پرتفوی بورسی در این مجموعه، امکان محاسبه خالص ارزش دارایی‌ها (Nav) به‌صورت دقیق و قابل‌اتکا وجود دارد. 

وی افزود: خالص ارزش دارایی‌ها با توجه به پرتفوی شرکت و حقوق صاحبان سهام برای هر سهم ۸۴۸ تومان است. تغییرات ارزش پرتفوی شرکت در تاریخ ۳۰ آذرماه سال ۱۳۹۹ تا روز گذشته از کسب بازدهی منفی ۵درصدی خبر می‌دهد. این در حالی است که بازدهی شاخص گروه سرمایه‌گذاری منفی ۲۰درصد و بازدهی شاخص هم‌وزن در این دوره منفی ۱۱درصد بوده است.

وی نقطه‌ضعف مجموعه «مدیریت» را سرمایه پایین آن دانست و گفت: شرکت برای افزایش توان رقابت‌پذیری با رقبای مطرح در بازار سرمایه و کسب بازدهی آتی نیاز به افزایش سرمایه برای بهبود ساختار سرمایه‌گذاری دارد که این موضوع در دستور کار مجموعه قرار دارد.

7d16fabd-7114-40f4-a3d7-9da4c7875d78