صندوق‌های ETF «سهامی» و صندوق‌های مبتنی بر طلا با رشد حدودا ۵درصد کام سهامداران خود را شیرین کردند.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۵.۴درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۵.۵درصد افزایش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس توانست رشد ۶.۸درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق ارزش آفرین بیدار (ارزش) با ثبت ۱۱.۵درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق ۴.۶درصد افزایش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق سرو سودمند مدبران (سرو) بود به طوری که NAV آن ۸.۲درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق واسطه‌گری مالی یکم اختصاص داشت؛ صندوق «دارا یکم» با افت ۰.۸درصدی قیمت مواجه شد.

بدون در نظر گرفتن دارا یکم و مدیر، صندوق پالایشی یکم (پالایش) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت آن روی تابلو ۱۳.۲درصد زیر NAV ابطال قرار دارد. صندوق هستی‌بخش آگاه (آگاس) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۰.۹درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۴.۹درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۴.۱درصد رشد قیمت داشت و ۲.۹درصد بالای قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای زرافشان (زر) بیشترین بازدهی (۵.۷درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد، صندوق پشتوانه طلای مفید (عیار) نیز که حباب منفی ۱.۲درصدی داشت به بیشترین انحراف قیمتی مثبت در بین صندوق‌های قابل معامله طلایی رسید.

برای مشاهده تصاویر با کیفیت بالا، روی آن‌ها کلیک کنید

صندوق های قابل معامله 1400.05

تحرکات صندوق‌های قابل معامله 1400.05