در بورس امروز ۷۰میلیارد تومان دارا یکم و ۷۵میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله ۹۳۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۵۰میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق اعتماد آفرین پارسیان با ارزش ۱۶۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق درآمد ثابت کیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اندیشه ورزان صبا تامین نماد (اوصتا) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقوقی‌ها حدود ۳۰میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا نماد (امین یکم) را از حقیقی‌ها خریدند (۴۰درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقیقی نیز بخشی از مالکیت صندوق مشترک آسمان امید با نماد (آسامید) را به ارزش بیش از سه میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۳۸درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری زمین ساختمان نگین شهر ری  (نگین) رشد ۵.۸درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق گنجینه آینده روشن (صایند) با زیان ۱.۹درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۱.۹درصد) در رابطه با صندوق امین تدبیرگران فردا با نماد (الماس) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود ۱۵۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۱۶درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود دو هزار و ۹۰۵میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۱.۸درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به حدود ۹۳۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقوقی بیش از ۵۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود پنج هزار و ۲۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی بیش از ۳۰۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر  در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید11

22